Здача в оренду полиці в магазині

У 2015 році ми з дружиною «вперлися в стелю» на своїх роботах і вирішили, що далі є два шляхи розвитку: або знову змінювати роботодавця, або ризикнути і відкрити свою справу. Так як до цього був досвід запуску власних проектів, вирішили піти другим шляхом. Стали шукати відповідну ідею. Спочатку думали відкрити класичний комісійний магазин, так як захоплюємося колекціонуванням і перепродажем антикваріату, але таких комісійних магазинів по Москві вже багато, і конкуренція в цій сфері висока. Продовжили пошук ідеї і наткнулися на магазини, що працюють за форматом оренди полиці (тобто, що заробляють на продажу товарів, а на здачі торгових місць приватним особам і підприємцям).

Читайте также: Новости России Украины и мира.

У Росії це новий формат, таких магазинів мало, а успішні взагалі можна по пальцях перерахувати.

Трохи вивчивши ринок, зрозуміли, що ніша практично не зайнята, а послуга затребувана, і при правильному підході відкриття такого магазину може стати прибутковим бізнесом. У підсумку вирішили відкривати магазин.

На підготовку відкриття у нас пішло 2 повних місяці. За цей час ми прописали фінансову модель, продумали позиціонування, склали маркетинговий план, знайшли і підготували приміщення, зібрали базу потенційних орендарів.

На самому початку ми сконцентрували свої зусилля на залученні хенд-мейд майстрів. Зробили це з двох причин:

  • хенд-мейд зараз в принципі популярний, а оффлайн-магазинів з товарами ручної роботи мало;
  • майстри готові виходити в роздріб, і їм на той момент потрібно було лише зробити відповідну пропозицію.
  • У підсумку до відкриття у нас було зібрано трохи більше 200 заявок на оренду, 100 з яких конвертувалися в реальних клієнтів, з яких близько 30 досі продовжують орендувати у нас полиці.

    Спочатку ми позиціонували себе саме як хенд-мейд магазин.

    Але виявилося, що оренда полиці цікава не тільки приватних майстрів, але і інтернет-магазинах, яким також потрібні шоу-руми, але які не готові зараз вкладатися в відкриття повноцінної торгової точки (деяким це просто не потрібно). Так у нас серед орендарів з’явилися і вони. Спочатку ми думали, що поєднувати в одному магазині товари ручної роботи з фабричними рюкзаками і електронікою буде складно, але виявилося, що наших покупців це анітрохи не бентежить. Вони сприймають «Плюшкін-Вілль» не як виключно магазин хенд-мейду, а як місце, де завжди можна знайти щось цікаве (цьому сприяє і ротація орендарів полиць).

    Кому підходить?

    Великих інвестицій запуск такого проекту не потребує. З урахуванням рекламних витрат у нас на відкриття пішло близько 250 тис. руб. Але він вимагає досвіду в рекламі та продажу. Багатьом така бізнес-модель представляється простий: відкрив магазин, здав полиці і сиди, отримуй прибуток. Але це не так. За рік з невеликим свого існування ми бачили, як такі магазини відкривалися і через кілька місяців закривалися. А все тому, що вони не могли залучити трафік покупців. Адже якщо немає покупців — немає продажів. А який майстер або інтернет-магазин захоче платити за полицю, якщо продажу немає?

    Тому при відкритті ми зробили великий акцент на залучення покупців. Для реклами переважно використовуємо інтернет. Благо, у нас великий досвід і в інтернет-рекламі і маркетингу в цілому. Для магазину в Сокільниках спочатку більше робили акцент на залученні місцевих жителів, але зараз в «Плюшкін-Вілль» їдуть люди з усієї Москви і це добре, так як магазин як бренд набирає силу, а значить нам буде простіше розкрутити другу точку (готуємося до відкриття).

    Що ж до розмірів міста, то тут складно сказати однозначно.

    Наприклад, у Москві та Пітері безліч інтернет-магазинів і майстрів хенд-мейду, які готові орендувати полиці. Але при цьому і конкуренція в цих містах висока. З іншого боку, наприклад, у Володимирі, такий магазин тільки один (принаймні, наскільки ми знаємо) і він досить успішно функціонує — полиці в ньому майже всі заповнені і майже завжди є покупці в залі. Але знову ж, хлопці багато вкладають в рекламу. Нам пропонують запустити франшизу «Плюшкін-Вілль» і кажуть, що у невеликих містах магазини такого формату також будуть затребувані, але без детального дослідження ринку підтвердити це твердження не можемо.

    Реалізація бізнес-ідеї

    Бізнес потрібно починати з детального опрацювання. У мене часто з’являються якісь ідеї, які на перший погляд здаються дуже перспективними, але коли я сідаю все прописувати і прораховувати, то часто виявляється, що ідея не настільки вже блискуча і не так прибуткова, як здавалося на початку. У питанні з «Плюшкін-Вілль» ми вчинили так само — спочатку все прорахували, прописали всі кроки і тільки після цього приступили до реалізації.

    Так як «Плюшкін-Вілль» на даний момент більше сприймається як магазин хенд-мейду, то розповім про основну помилку хенд-мейд магазинів (і працюючих за оренду полиці в тому числі): їх власники приділяють багато уваги створенню «концептуального» простору всередині магазину, абсолютно ігноруючи питання залучення орендарів і покупців. З-за цього багато і закриваються, так і не встигнувши розкрутитися. Магазин у них є, всередині красивий «концептуальний» ремонт і навіть знайдені майстри, які орендують полиці, але покупців немає. І звідки їх взяти, вони не розуміють. Тому на наш погляд перше, що потрібно робити, це зрозуміти, як, якими засобами і на які гроші ви будете залучати покупців в магазин. Решта вже вдруге.

    Як знайти клієнтів?

    Нашими клієнтами є приватні майстри рукоділля, приватні продавці (без юридичної реєстрації) та офіційні інтернет-магазини. У нас є два формати оренди полиці: 1) оренда під шоу-рум, тобто товар красиво виставляється і його може купити кожен бажаючий; 2) оренда під склад. Цей формат частіше беруть магазини, які використовують магазин як пункт самовивозу, зберігають на полицях запас товару і по мірі надходження замовлень відправляють клієнтів за видачею до нас.

    У орендарів полиць є кілька інсайтів для оренди.

    Одних цікавить магазин саме як точка продажу. Інші використовують його як шоу-рум, тобто в меншій мірі орієнтуються на трафік самого магазину і більшою мірою спрямовують у нього своїх клієнтів. Третім, як вже було написано вище, потрібен міні-склад.

    Які рекламні канали краще використовувати?

    Так як мова йде про роздрібному магазині, то в першу чергу потрібно орієнтуватися на залучення місцевого трафіку. Ми пробували класичні способи, наприклад, роздавали листівки, але найбільш ефективної вважаємо інтернет-рекламу. На Facebook запускаємо рекламу, націлених на мешканців Сокільників, в ВКонтакте і Яндекс.Директ намагаємося рекламуватися по тематичних заходів, багато з яких проходять в КВЦ і парку «Сокольники», тобто в безпосередній близькості від нашого магазину.

    Також непоганий ефект був від платних розсилок по передплатникам великих московських інтернет-порталів.

    Також частина товарів ми продаємо через інтернет (в основному це роботи майстрів, які працюють з нами не перший місяць і чиї вироби користуються попитом). Для просування свого інтернет-магазину використовуємо SEO (я працював маркетологом в SEO-компанії і маю досвід самостійного просування сайтів). Частина продажів отримуємо через тематичні хенд-мейд майданчики і сайти типу Avito.ru. І як торговельний майданчик досить непогано показав себе Instagram. У ньому добре працюють, наприклад, пости в тематичних групах.

    Скільки на цьому можна заробити?

    Виручка магазину будується на кількості зданих в оренду полиць. Зараз полиці у «Плюшкін-Вілль» коштують від 2000 до 3200 рублів на місяць або від 500 рублів в тиждень. Тобто, за умови, що буде здано 100 полиць за ціною 3200 руб., магазин за місяць отримає виручку 320 000 руб. За вирахуванням основних витрат прибуток з однієї точки складе порядку 200 000 руб. в місяць. Відповідно при більшій кількості полиць прибуток буде більше, при меншому — менше.

    Але це розрахунки для прикладу, в реальності все складніше.

    Наш магазин заробляє тільки на оренді полиць, але як варіант можна брати ще й відсоток з продажів. Ми не прихильники такого підходу, оскільки така схема б’є по гаманцю тих орендарів, хто не орієнтується на трафік магазину. Крім того, клієнтам важко спрогнозувати, скільки ж їм у підсумку обійдеться полку.

    Share your thoughts