ЗА для віртуального прототипування: ииновационные бізнес-ідеї, у сфері сервісу

VR Concept — це російське програмне забезпечення, яке дозволяє візуалізувати в будь-якій системі віртуальної реальності, будь то шолом або кімната віртуальної реальності, різні 3D-зображення, в тому числі складні 3D-моделі САПР-форматів (які використовуються всіма інженерами, проектувальниками, конструкторами).

У VR Concept група замовників, суміжників і інженерів може працювати (розглядати з усіх боків, збирати-розбирати, робити перерізу, відстежувати колізії тощо) з віртуальним прототипом складного об’єкта в масштабі 1:1, використовуючи agile-підхід*.

*Agile — гнучка метология розробки, включає такі риси, як робота над проектом короткими циклами (1-4 тижні), активна співпраця з замовником в процесі роботи і можливість швидко вносити зміни.

Наочне уявлення проектованого об’єкта знижує потребу в 3D-друку для створення швидких прототипів, прискорює узгодження внесених змін, скорочує витрати на створення макетів і натурних кількість помилок при проектуванні, доповнює відеоконференцзв’язок, забезпечуючи 3D-телеприсутствие для вирішення інженерних завдань і навчання.

Крім того, VR Concept пропонує інструмент для колективної роботи з 3D-моделлю: кілька людей можуть взаємодіяти з віртуальним середовищем, перебуваючи в одному приміщенні, так і в різних кінцях земної кулі.

VR Concept є спін-оффом VE Group — російського системного інтегратора, який працює на ринку віртуальної реальності більше 15 років. За цей час фахівцями VE Group був накопичений великий досвід в області розробки і впровадження систем віртуальної реальності для вирішення освітніх, будівельних, промислових і науково-дослідних завдань.

З часом стала помітна потреба замовників саме у вітчизняному, яке відповідало б вимогам безпеки, було простим використанні і підтримці. Такого на ринку не було, тому було прийнято рішення створити окрему компанію, яка зайнялася розвитком VR Concept — першого російського програмного забезпечення для віртуального прототипування, не поступається західним аналогам і при цьому враховує особливості російських компаній. Тренд на імпортозаміщення і зростання підтримки держави вітчизняних продуктів ще раз переконав нас у правильності прийнятого рішення.

Нам знадобилося більше п’яти років, щоб отримати перший працюючий прототип.

Оскільки продукт розроблявся з нуля, ми зіткнулися з низкою технічних проблем, які довелося вирішувати самостійно, не використовуючи готові рішення. Напрямок розробки системних програм в області комп’ютерної графіки на той час практично було відсутнє в Росії, тому довелося прокачувати скіли, вивчати велику кількість матеріалів. При цьому розробки велися за рахунок власних інвестицій (30 млн. рублів) засновників компанії. Зараз над проектом працює команда з 18 чоловік, 12 з яких — висококласні програмісти.

В середині грудня ми уклали партнерську угоду з ЦТСС про апробацію VR Concept для вирішення завдань суднобудування. Ми також випустили академічну ліцензію, яка починає використовуватися в дитячих технопарках типу «Кванториум» для підвищення залучення учнів в освітній процес.

Після того, як ми напрацюємо історію успіху в Росії, плануємо виходити в Європу та країни БРІКС — вже зараз ведемо переговори з низкою зарубіжних партнерів.

За світовими мірками ми маємо хорошу компетенції в області застосування систем віртуальної реальності для вирішення інженерних завдань, що дозволило вчасно створити конкурентне рішення як за якістю, так і за ціною. Вже зараз ми спостерігаємо інтерес до нашого продукту з боку закордонних компаній.

До того ж, як відомо, витрати на ІТ в Росії в кращому випадку становлять 3% від світового обороту, тому навіть вихід тільки один регіон може істотно підвищити можливості по просуванню продукту і, відповідно, прибуток. Скажімо, участь у виставці в Китаї при вдалому розкладі може дати три річних обороту.

Share your thoughts