Виробництво «санкционных» м’ясних делікатесів: бізнес-ідея виробництво, для початківців

Ароматний іспанський хамон, ніжне філе міньйон і італійський сальчічон — все це перестали завозити в Росію в 2014 році з-за введення продуктового ембарго. Але справжні гурмани про заморських делікатесах не забули і з радістю готові їх придбати, якщо тільки ті з’являться у продажу.

Так чому не зіграти на виниклої потреби і не створити власне виробництво, пов’язане c імпортозаміщенням? Тим більше, що цим мало хто зайнявся впритул.

Дмитро Аксьонов

творець компанії «Вялим м’ясо»

Ринок не такий конкурентний, як стандартний food-рітейл. Я навіть більше скажу: конкурентів дуже мало.

Бізнес в сфері виробництва продуктів харчування — не найлегша справа. Для нього знадобиться спеціальне приміщення, яке відповідає нормам Роспортебнадзора, обладнання та отримання дозвільних документів.

Організувати виробництво

В першу чергу необхідно орендувати приміщення і привести його у відповідність з нормами, встановленими Росспоживнаглядом. Приміщення повинно бути оброблено плиткою, яка легко очищається від забруднень, і добре вентилюватися. Обов’язково наявність опалення та водопостачання, а також природного освітлення.

Також потрібно передбачити аварійне електрику, яка дозволить підтримувати освітлення і роботу холодильників. На приведення приміщення у відповідність цим вимогам у Дмитра Аксьонова пішло 180 тис. рублів.

Також для виробництва хамона і інших вишукувань знадобиться обладнання: холодильники, стелажі, пакувальне обладнання. Приготуйтеся витратити на його покупку близько 400 тис. рублів. Хоча на перших порах буде достатньо обробного стола, рами для розвішування м’яса. В ідеалі ж потрібні холодильна камера, обробні столи, вакуумний пакувальник, кондиціонер, слайсер (ломтерезка), рама ковбасна, візок чан, мийка.

У підсумку оренда приміщення, ремонт та закупівля обладнання можуть коштувати близько 800 тис. рублів, але це не межа.

Документи

Будь-якого харчового виробництва можна сміливо присвоїти гасло «безпека понад усе». А щоб гарантувати безпеку своїх споживачів, доведеться пройти тест на відповідність нормам Роспортребндзора і отримати всі відповідні документи.

Звичайно, щоб почати роботу, в першу чергу потрібно зареєструвати свій бізнес. Для виробництва в’яленого м’яса цілком можна обійтися реєстрацією ІП.

Також знадобиться отримати декларацію відповідності вимогам технічного регламенту Митного союзу, ветеринарні свідоцтва для реалізації продукції в магазинах і ресторанах та атестат на виробництво від Росспоживнагляду.

Крім того, вашій організації доведеться обзавестися власним стандартом — документом, що регламентує весь виробничий цикл. Майте на увазі, що на оформлення всієї документації може піти не один місяць.

Де брати м’ясо?

Закуповувати сировину можна або у приватних фермерів, або у великих тваринницьких комплексів. На перший погляд фермерські продукти здаються більш переважними: вони натуральні і у великій пошані у ваших потенційних клієнтів.

Але є одне «але». Для виробництва «санкционных» делікатесів згодиться аж ніяк не будь-яке м’ясо. Наприклад, сиров’ялена яловичина Брезаола готується тільки з так званого очного мускула — м’яса з задньої частини туші. Такого м’яса звичайної корови — не більше 7 кг При обсязі обробки, що дорівнює 100 кг м’яса на день, ресурси фермерського господарства дуже скоро закінчаться. Тому працювати слід тільки з великими тваринницькими комплексами, які зможуть забезпечувати вас сировиною в повному обсязі.

Дуже важливий момент — контроль якості м’яса

Делікатеси коштують зовсім не дешево, а тому їм просто недозволено бути недостатньо якісними і смачними.

Як продавати?

Самий очевидний спосіб реалізовувати свою продукцію — продавати її в магазини. Крім того, можна працювати з ресторанами, операторами кейтерингу, а також з роздрібними покупцями безпосередньо. Наприклад, продукція «Вялим м’ясо» продається через інтернет-магазин з доставкою по всій Росії.

Зациклюватися лише на одному типі клієнтів не варто. Зрештою, продаючи хамон тільки приватникам, ви не окупите витрат на його виробництво. Але до кожного типу клієнтів потрібен різний підхід: оптовим покупцям потрібні більш вигідні умови.

Для B2B-клієнтів можна ввести систему лояльності, відповідно до якої спочатку ціна для всіх однакова, але за виконання певних умов клієнт отримує знижку. Такими умовами можуть бути обсяг замовлення, тип платежу (передоплата, відстрочення), відстрочка доставки, а також історія замовлень.

Share your thoughts