Виробництво книг з доповненою реальністю: інноваційні ідеї

Ідея виробляти книги із застосуванням технологій додаткової реальності виникла не відразу. Спочатку це була класична історія пошуку ніші для бізнесу. Ми з Андрієм Комиссарова і Віталієм Авер’янова перебрали кілька напрямків, перш ніж зупинилися на книговиданні і доповненої реальності. Точніше книговиданням ми взагалі не хотіли займатися.

Спочатку у нас була своя web-студія, де створювалися сайти під ключ. Вдень ми працювали над сайтами для різних компаній або приватних осіб, а вечорами в цьому ж офісі проводили тренінги з підвищення кваліфікації. Що потім вилилося в масштабну інтеграцію з державною програмою «Я — підприємець». Нагромадивши певний досвід у сфері бізнес-технологій наша команда відкрила журнал, присвячений підприємницькій справі. Роботи було багато і вона була цікавою, але нам трьом гостро не вистачало віддачі від клієнта, реакції з тієї сторони.

Робота з доповненою реальністю або AR-технологіями (AR, Augmented Reality) почалася в 2014 році, коли нас запросили взяти участь у розробці системи відеоспостереження для моніторингу атомних реакторів. У підсумковій версії інформація для оператора йшла поверх зображення з відеокамер у режимі реального часу, тобто картинка реального світу була доповнена цифровими деталями. Тоді нас і зацікавило це напрямок, ще масштабно розвивається і мало де використовується.

Після деяких роздумів був обраний дитячий сегмент, як найбільш сприйнятливий до технологічним новинкам. А саме — книжки.

Ми хотіли розпочати співпрацю з якимось видавництвом, яке б виробляло друкований носій, а ми вже створювали б. Але на наш подив жодне видавництво нас не прийняв. Як гіганти ЕКСМО або Егмонт, так і менші за обсягом виробництва заявили, що в цій ідеї немає майбутнього, що її спіткає така ж невдача як електронні книги, які так і не змогли змінити ринок. Так що нам ніхто не допомагав.

Довелося починати все самим. Нас чекали довгі пошуки гідної друкарні, трудомістка розвиток каналів збуту, розробка програми Devar kids і багато іншого.

У травні 2015-го бренд Devar kids офіційно був запущений на російський ринок і до кінця четвертого кварталу зайняв 0,5% всього ринку дитячої літератури Росії. При цьому ми постійно ростемо, ми шукаємо інші можливості для співпраці, нових ліцензіатів і запускаємо чергові проекти, періодично оновлюючи вже існуючі.

Паралельно з Росією ми почали підкорювати і західні ринки, відвідавши зі своїми книгами спеціалізовані виставки в Пекіні і Франкфурті. Було цікаво спостерігати за тим, як в Кореї після нас почалося виробництво чогось подібного Devar kids, але так і не відбулося, як продукт. Коли ми приїхали туди наступного разу, нас попросили постачати свої книги, а місцева компанія вже буде дистрибутировать.

Настільки динамічно розвивається бренд важко копіювати.

Зараз ми розширюємо свою географію також за допомогою технологій business development і багато наші партнери в інших країнах рекомендують своїм колегам співпрацювати з Devar kids. Тому сьогодні книги DK переведені на 15 мов і представлені в 28 країнах світу.

Зараз, якщо говорити про глобальне бачення розвитку компанії, то ми маємо намір змінити ставлення читача до книги в цілому.

На сьогодні, в силу широкого різноманіття найменувань, яке ми бачимо в книжкових магазинах, зона для читання стала схожа на зону швидкого харчування. Книга втратила свій споконвічний зміст просвітництва. Тепер важко знайти на полицях те, що дійсно потрібно. Більшість дитячої літератури робиться для швидкого продажу, а не для створення гарної якісної книги. І мова, звичайно, не про класиків літератури, а про те новому контенті, який робиться в умовах мас-маркету. Немов багато виробники забувають для кого вони роблять свої книги. Devar змінить цю модель.

Ми виробляємо якісну літературу, утримання і виконання якої виконано на найвищому рівні.

Крім того, книги з застосуванням доповненої реальності набагато ефективніше з точки зору освіти, бо як задіюється відразу візуальний, аудіальний і когнітивний апарат людського мозку. А значить інформація обробляється набагато краще, ефективніше використовується як досвід.

Коли захоплений своєю справою, то робота й особисте життя тісно переплітаються. Для мене немає поняття «робочий час» і «особистий час». Я живу в задоволення і з радістю проводжу весь свій час з приємними мені людьми. Так що, можна сказати, що мій бізнес — моє хобі.

Share your thoughts