Відкриття фірмового магазину самокатів

Буває бізнес маржинальний і не дуже. Буває сезонний. Буває бізнес, суцільно побудований на позитиві. Останнє відноситься, наприклад, до продажу самокатів — товару, який об’єднує дітей і дорослих, прищеплює любов до життя, економить час і нерви тим, хто віддає перевагу самокат стояння в пробці.

Читайте также: Новости России Украины и мира.

Ідея бізнесу прийшла випадково. У 2013 році 23-річний Іван Шпигоцкий займався інтернет-комерцією і побачив оголошення про продаж бізнесу з налагодженими поставками, правом використання логотипу вендора, доменом razor-russia.ru. Бренд самокатів Razor — самий затребуваний і популярний на ринку. Ціна прийнятна. Загалом, сторони уклали угоду.

Колишній власник компанії возив самокати Razor в Росії з 2010 року. Продавав він їх в гаражі і через інтернет-магазин. Доставку здійснював на власному мотоциклі.

Після того, як в бізнес прийшов Іван, першим ділом він став перенастроювати бізнес-процеси. Втім, за словами підприємця, він зробив не так багато: поміняв співробітників і встановив камери для контролю.

Криза, що сталась восени 2014 року, допоміг реалізатору просунутися до дистрибуції. Великі компанії, з-за яких ТОВ «Еко-Фан» втратив контракт з виробником, самокати вирішили не займатися, вважаючи їх неприбутковим бізнесом. Тоді Razor-Russia стала офіційним дистриб’ютором Razor, викупивши у колишнього конкурента залишки товару за докризовими цінами.

Щоб стати офіційним дистриб’ютором компанії довелося пройти три стадії: спочатку продавати самокати, що купуються в Росії у оптовика, потім переключитися на закупівлю товару в Америці, і, нарешті, стати тим самим оптовиком, у якого російські продавці закуповують самокати для подальшої реалізації в роздріб.

Звичайно, Razor-Russia не збирається на цьому зупинятися. Магазини в Москві і Петербурзі — це добре, але американські самокати надзвичайно затребувані і в інших містах: Сочі, Нижньому Новгороді, Ростові-на-Дону, а також у казахській Алма-Аті.

Кошторис приблизно визначена: так, відкриття магазину в Петербурзі обійшлося компанії в мільйон рублів, якщо не вважати закупівлю самого товару. Втім, представники Razor-Russia розуміють, що монобрендові торгівля в невеликому місті навряд чи принесе необхідні дивіденди, тому краще реалізовувати самокати певної марки в якому спортивному магазині, де торгують продукцією різних виробників.

У шоурумах потенційні покупці тільки доглядають і вивчають самокати, основні ж продажу, в тому числі і оптові, припадають на інтернет-магазин. Найбільше уваги приділяється, звичайно, новинок: звичні моделі йдуть і без реклами.

Один з основних каналів просування — YouTube. Відеоогляди самокатів приносять Razor-Russia дві тисячі переглядів в день. І рекламувати канал навіть немає необхідності: відеоролики з нього ставлять на свої сайти всі інтернет-магазини, яким вигідно, щоб покупець побачив цікаву його продукцію в дії.

Самокати залишаються сезонним товаром.

Найбільш високий попит на них з березня по червень, у липні відзначається спад, тому що люди їдуть у відпустку. Але у вересні, жовтні і листопаді попит знову зростає, і продажі йдуть на хорошому середньому рівні. Восени літні товари в інших оффлайн-магазинах прибирають з полиць, не замислюючись, що самокат, наприклад, можуть купувати комусь в подарунок, якщо день народження в жовтні. Ми так не робимо. В цілому, реалізація повністю йде в інтернет. Щоправда, є одне виключення — “чорна п’ятниця”, яка традиційно проходить в кінці листопада. Компанія Razor-Russia брала участь в ній в минулому році, і в результаті місячна виручка виявилася більше, ніж у вересні і жовтні. Спрацював і бренд чорної п’ятниці, та хороші знижки.

Share your thoughts