Велопрокат: бізнес-ідея для маленького міста, з мінімальними вкладеннями, для початківців

Більше мільярда велосипедів колесять по всьому світу. Якщо в Європі велосипед вважається екологічним і зручним видом особистого транспорту, то в Росії поїздка на велосипеді асоціюється з активним видом відпочинку, на який останнім часом зростає попит як у великих, так і малих містах країни.

Якщо продовжувати порівняння з Європою, велокультура в Росії в цілому знаходиться в зародковому стані, але тим не менш ідея відкриття велопрокату активно використовується у великих містах, в яких вже існують цілі мережі велопрокатів, що приносять своїм власникам стабільний прибуток в теплу пору року.

Дмитро Гусєв

Власник мережі велопрокатів «Прокат в Ростові»

Я починав з трьох велосипедів, які розвозив по місту на замовлення. Потім почала набиратися команда, і ми почали працювати вже більш серйозно — відкривати пункти прокату. Сьогодні у нас вже 6 пунктів, розташованих у різних частинах міста, і окрема майстерня по ремонту велосипедів.

Але відкриття велопрокату відмінно підійде як бізнес-ідея і для невеликого містечка. Якщо у вашому місті немає жодного велопрокату або наявні не можуть задовольнити попит, або ви пригледіли більш вигідне місце — наприклад, поруч з парком, торговим центром, бульваром, пішохідною вулицею або на набережній — велопрокат зможе стати відмінним варіантом початку власного бізнесу і при цьому не потребує великих вкладень.

Більш того, найчастіше, в малих і середніх містах погано розвинена інфраструктура для активного і здорового способу життя. Тому вашу ініціативу щодо відкриття велопрокату можуть підтримати міська влада, особливо якщо ви маєте вихід на адміністрацію міста.


До речі, відкриття велопрокату стане відмінною бізнес-ідеєю і для курортних та туристичних міст, особливо якщо ви зможете орендувати приміщення, або площа в місцях найбільшого туристичного потоку. До того ж саме в туристичних містах можна поєднувати прокат велосипедів з проведенням вело-екскурсій або велопрогулянок за туристичними маршрутами. Для цього вам потрібно буде розробити свій тур-маршрут і підкріпити його якісним екскурсійним змістом, а поставити проведення цих пізнавально-спортивних велопрогулянок на потік допоможе домовленість з туристичним центром або туристичними агентствами міста.

Відкрити велопрокат: з чого почати?

Для того, щоб організувати велопрокат, по-перше, необхідно закупити велосипеди. Для старту вистачить 10-12 велосипедів. Купувати підтримані велосипеди не варто — вони зносяться набагато швидше і потребуватимуть ремонту набагато частіше нових. З іншого боку, набувати професійні або навіть напівпрофесійні гірські велосипеди також не має сенсу — більшість ваших клієнтів не зможуть оцінити красу перемикання швидкостей 30. Тому варто закупити велосипеди в ціновій категорії від 12 до 15 тис. рублів.

Андрій Дев’ятов

Власник велопрокатів «Веломикс»

Для старту я закупив 10 велосипедів. Але протягом першого місяця роботи довелося придбати ще чотири, так як за недосвідченості за перший місяць у мене вкрали близько 5 велосипедів. Кожен наступний місяць я докуповував приблизно по 3 велосипеда, так що до кінця сезону у мене був велопарк з 24 велосипедів, а в наступний сезон я вже відкрився з 40 велосипедами, включаючи дитячі.

Іншим важливим фактором для реалізації бізнес-ідеї велопрокату є оренда приміщення або площі. Звичайно, дешевше обійдеться оренда вуличної площі — вам потрібно буде лише купити тент або поставити битовку. Єдина проблема полягатиме з рішенням та погодженням муніципальної оренди з місцевою владою.

Крім того, варіант з тентом припускає, що ви будете зберігати велосипеди в іншому місці, наприклад, у власному гаражі. В цьому випадку вам доведеться щодня доставляти велотранспорт до місця прокату і відвозити назад на ніч, щоб уникнути крадіжок.

Якщо ж у вас немає вільного і безкоштовного місця зберігання велосипедів, доведеться звернутися до оренди приміщення. Однак цей варіант таїть в собі деякі мінуси. Ні в якому разі не можна розміщувати велопрокат у дворах чи на малопроходимых вулицях — вас просто не знайдуть. Витратитися доведеться і на вивіску — саме вона буде залучати мимопроходящих пустопорожніх жителів міста. У зв’язку з цим вивіска повинна бути яскравою і кидатися в очі.

Дмитро Гусєв

Власник мережі велопрокатів «Прокат в Ростові»

Підбираючи приміщення для оренди, не обов’язково звертати увагу на його стан. Це може бути і гараж або навіть підсобне приміщення, але до нього повинен бути легкий підхід і безпечний виїзд. Краще починати в невеликих площ. Ідеально — якщо ви зможете знайти таку оренду, яка дозволить вам займати великі площі по мірі збільшення вашого велопарк.

Також постарайтеся домовитися з орендодавцем про умовах оренди в «не сезон», щоб не платити оренду в зимові місяці, або платити її в дисконтному співвідношенні. Головне — ви повинні бути впевнені, що приміщення залишиться за вами, і ви зможете відразу почати роботу з початком сезону на колишньому місці.

Мінуси, про які слід знати

Однак бізнес-ідея велопрокату має і свої мінуси, про які потрібно знати заздалегідь, щоб підготувати себе фінансово та розробити варіанти запобігання неприємних інцидентів.

Перший мінус пов’язаний з сезонністю бізнесу, який припадає на теплі місяці року — починаючи з квітня по вересень включно. З настанням перших холодів бажання прокотитися з вітерцем зникає без сліду. Бізнес, який влітку приносив стабільних дохід, доводиться згортати або перепрофілювати — організовуючи точку прокату лиж, ковзанів і тюбінгів, якщо місцерозташування дозволяє це зробити.

Інший чинник, який може зіпсувати показники бізнесу велопрокату — це погода, непередбачувана і мінлива, особливо в центральній частині країни. Для комфортної поїздки на велосипеді не підходить ні спека, ні дощ. У разі, якщо така погода буде припадати на вихідні — піки активності в бізнесі велопрокату, виручка істотно знизиться.

Третій мінус — це потреба у ремонті велосипедів. Активна експлуатація велосипедів, на жаль, призводить до їх зносу і поломки. Не можна виключати і недбале використання клієнтами, які як правило не турбуються про те, щоб зберегти працездатність і довговічність взятого на прокат двоколісного друга. В цьому випадку вам доведеться шукати ремонтника, до якого ви могли б звертатися в разі погіршення стану вашого велопарку, або самому осягати науку ремонту велосипедів. З іншого боку, маючи в штаті професійного ремонтника, ви зможете ввести додаткову послугу в прайс-лист велопрокату та брати на ремонт особисті велосипеди городян.

Ще один істотний мінус даного бізнесу — це шахраї і злодії.

Андрій Дев’ятов

Власник велопрокатів «VeloMix»

Незважаючи на те, що ми беремо в заставу документи, це не завжди допомагає від крадіжок — за сезон трапляється близько 10 крадіжок велосипедів.

Причому небезпека крадіжок виходить як від клієнтів, так і найманих працівників. Перші беруть велосипед на прокат, залишаючи в замін документи, які їм не належать, або несуттєвий грошову заставу, а після зникають з вашим велосипедом, другі приховують реальну виручку за день. У першому випадку, навіть складання договору прокату не дає реальних гарантій повернення велосипеда — і адресу, контактний телефон з іменем названі злодюжкою, можуть бути підробленими. Єдиний вихід — уважно перевіряти відповідність фотографій на документи з реальною особою. У випадку ж з працівниками, вам доведеться продумати систему контролю, або мотивації для чесної роботи.

Так чи інакше, велопрокат цілком може стати прибутковою бізнес ідеєю, яка підходить як великим містам, так і малим, і вимагає для свого втілення мінімальні вкладення на старті. Чи зможете ви отримувати максимальну віддачу від цього бізнесу, буде залежати тільки від вас.

Дмитро Гусєв

Власник мережі велопрокатів «Прокат в Ростові»

Відкриваючи велопрокат, насамперед потрібно визначити для себе — навіщо вам потрібен цей бізнес? Велопрокат — бізнес, яким потрібно «хворіти». По моїй практиці, в нашому місті всі, хто хотів заробити на цій справі, через якийсь час просто відвалилися», тому що бізнес велопрокату тільки з боку здається легким і простим.

Насправді він також, як і будь-який інший бізнес, вимагає побудови бізнес-моделі, аналізу ринку та можливостей майбутнього власника велопрокату. Без цього складно сказати, наскільки прибутковим виявиться ваш велопрокат, тому що на рентабельність бізнесу будуть впливати безліч факторів.

Наприклад, ви відкрили велопрокат з 10 велосипедами. У перший сезон ви отримали нормальну прибуток, відбили всі вкладення і т. д. Але у другий сезон — велосипеди стали ламатися, а в третій — зовсім стали неробочими. Відповідно прибуток спочатку знизилася, а після ви взагалі почали працювати в збиток.

Тому просто необхідно все детально прораховувати і, природно, формувати фонд на зиму чи на ремонт, який в подальшому допоможе вам працювати без втрат і стане подушкою безпеки. В середньому для формування нормального фонду потрібно відкладати 30% від чистого прибутку.

Share your thoughts