Скляна майстерня: виробництво, для чоловіків, в маленькому місті, для початківців

Унікальні предмети інтер’єру — товар, попит на який є практично завжди. А на потреби людей оточувати себе гарними речами можна побудувати непоганий бізнес. Один з варіантів — створення на склі та дзеркалах матових текстур на замовлення.

Таке заняття найкраще поєднати з різкою скла, що дозволить створювати унікальні вироби практично з нуля, а відповідно і збільшувати прибуток. Більше того, паралельно з матуванням ви можете також освоїти фарбування скла і навіть вітражну техніку.

Як це робиться?

Досягти матовості скла можна кількома способами. Найбільш поширені піскоструменевий метод і матування спеціальною пастою. В залежності від того, який з них ви оберете, будуть відрізнятися і ваші інвестиції в початок власного бізнесу.

Щоб освоїти піскоструминне матування в першу чергу знадобиться спеціальний апарат, ціна якого досить значна — від 120 до 150 тис. рублів. Крім того, таке обладнання вимагає досить великих витрат енергії.

Хоча в результаті використання цього устаткування якість матування виявляється на висоті: поверхня виявляється бархатистою і однорідною, на ній немає розлучень і дефектів. Крім того, за допомогою апарату можна створювати різні складні ефекти, такі як градієнт або рельєфне зображення.

Ще один спосіб матування скла передбачає використання спеціальної пасти. Коштує вона недорого, купити її не складно, а пилу і шуму хімічна обробка скла не створює.

Вибір пасти паст досить широкий, і краще не скупитися і придбати хімічний склад зарубіжного виробництва. Він, на відміну від вітчизняного, розрахований на багаторазове застосування і служить набагато довше.

Процес матування скла з використанням пасти досить простий. Вам знадобиться лише вирізати трафарет з малюнком, закріпити його на склі і нанести пасту на відкриту поверхню. Після цього залишається лише почекати вказаний в інструкції час, а після його закінчення видалити пасту з поверхні.

Основний недолік хімічного способу матування те, що на великих поверхнях можуть з’явитися розлучення. Тому часто для матування застосовуються пасти, а спеціальні рідини, хоча і вони можуть дати не бездоганний результат.

Матуючі пасти більше підійдуть тим, хто планує розпочати домашній бізнес, а ось якщо ви хочете розгорнути повномасштабне виробництво, доведеться витратитися на піскоструменевий апарат.

Крім того, вам знадобиться обладнання для різання скла: столи для роботи і професійні склорізи. Щоб обробляти великі замовлення, потрібно буде також придбати так звані быстрорезы або рейсмус для скла.

Збут

Перш, ніж приступити до розвитку такого виду бізнесу, варто оцінити ринки збуту. Найчастіше матування застосовується для декорування скла та дзеркал, використовуваного у виробництві меблів, для прикраси посуду, а також створення сувенірної продукції.

Виходячи з цього до числа своїх потенційних клієнтів варто віднести меблеві фабрики, дизайнерські майстерні і фірми, що випускають сувенірну продукцію.

Основні замовники — це все-таки виробники меблів, причому працювати з ними вигідніше, ніж з приватними особами.

Універсальний обсяг випуску продукції для скляного виробництва розрахувати досить складно. На обсяг випуску великий вплив надають прийнята на підприємстві система роботи, система навчання співробітників, обсяг завантаження і багато інші фактори.

Айрат Кадиров

власник майстерні Art Glass

Навіть якщо б на двох виробництвах стояли однакові верстати, а такого не буває, обсяг випуску відрізнявся б раз у п’ять.

За умови, що серед ваших клієнтів переважають корпоративні, середній чек може скласти близько 14 тис. рублів. Варто обмовитися, що система ціноутворення в такому бізнесі досить складна. Виставляючи ціну за свою продукцію, варто враховувати два фактори: собівартість скла і роботи, а також середню ціну по ринку.

Особливості бізнесу і залучення клієнтів

Бізнес по різанню і матування скла, як не дивно, піддається певним сезонним коливанням. Меблеві компанії, як правило, розміщують замовлення з вересня по грудень і з лютого по травень. Щоб не залишитися без заробітку в «несезон», варто зайнятися залученням клієнтів, які не йдуть на співпрацю в пікові періоди. Для цього варто опрацювати спеціальну систему акцій.

Реклама і продаж в такому бізнесі — справа не проста

Основну ставку знову ж варто зробити на інтернет просування, якщо мова йде про залучення приватних клієнтів. Але як правило, такий клієнт обходиться дорожче корпоративного, для залучення якого потрібні інші ресурси.

Щоб активно співпрацювати з меблевиками, доведеться використовувати холодні дзвінки, а також активно брати участь в тендерах.

Share your thoughts