Ремісничий коворкінг

Як відомо, народних умільців у нашій країні дуже багато. Але далеко не всім з них вдається заробити на своїй майстерності. У кого-то немає коштів на обладнання повноцінного робочого місця, комусь складно зробити собі хорошу рекламу, хтось просто не впевнений у собі. У західних країнах давно навчилися боротися з такими проблемами. Вже більше десятка років за кордоном створюються так звані ремісничі коворкінг-центри, які збирають на одному майданчику різних майстрів, дають їм можливість проявити себе, знайти нових клієнтів. А власники подібних закладів, в свою чергу, отримують пристойний відсоток від прибутку. У результаті задоволені всі: умільці можуть займатися улюбленою справою і отримувати від нього не тільки задоволення, але і грошові кошти. Для нашої країни такий некласичний коворкінг є вкрай перспективним бізнес-проектом.

Читайте также: Новости России Украины и мира.

Для відкриття ремісничого коворкінгу потрібно значна площа. В ідеалі територія не повинна бути менше 1400 кв. м. Другий етап — закупівля обладнання. Необхідно буде придбати різні верстати і інструменти, які можуть стати в нагоді вашої цільової аудиторії в процесі роботи. Заздалегідь продумайте організацію робочих місць і складіть список ремесел, на які буде розрахований центр. Широка спеціалізація передбачає чітке зонування. Потрібно буде облаштувати окремі зони для слюсарних, столярних, зварювальних робіт, рукодільні куточки. Обов’язково потрібно зробити загальну кімнату для відпочинку, спілкування, обіду, санвузол.

Орієнтуйтеся на розміри стартового капіталу. Якщо значних коштів не є, варто почати з організації 10-15 робочих місць, поступово аналізуючи попит і розширюючись в потрібному напрямку.

Подібний проект вже був реалізований у Санкт-Петербурзі і показав свою спроможність на 100%. У пітерському центрі продають абонементи на оренду майстерень. Вартість місячного користування встановилася на рівні 6000 рублів. На сьогоднішній день послугами користуються 25 постійних майстрів, і простір дозволяє вмістити ще 10 осіб.

Проект — не тільки майданчик для заробітку, але і територія для спілкування. Майстри тут не конкурують, а співпрацюють. Вони діляться ідеями, затівають спільні роботи, багато чому вчаться один у одного, проводять майстер-класи.

Розміри стартових інвестицій визначити досить складно. Почати можна і з 250-300 тисяч рублів. Головне — правильно підібрати цільову аудиторію, закупити якісне обладнання і вибрати правильну маркетингову стратегію.

Share your thoughts