Прокат одягу: бізнес-ідея для початківців, для жінок, в домашніх умовах

Весілля, корпоративи, сімейні урочистості і навіть розкішні фотосесії — відмінні приводи для того, щоб блиснути шикарним новим вбранням. От тільки викладати кругленьку суму за плаття, яке вийти одягти в кращому випадку кілька разів — не найбільш раціональне рішення. Особливо в кризу, коли ціни на одяг стрімко зростають, а зарплата за ними не встигає. Тому все більшої популярності починають користуватися послуги прокату одягу.

Сфера ця не нова: всі ми пам’ятаємо салони прокату весільних суконь та аксесуарів. Але в останні роки такий бізнес став більш сучасним, наприклад, сьогодні він активно просувається через інтернет і, особливо, через соціальні мережі. Почасти тому прокат одягу непогано підходить початківцям підприємцям, адже просування через соцмережі не вимагає серйозних бюджетів.

При організації самого бізнесу також можна обійтися малою кров’ю. Наприклад, на перших порах ви можете пропонувати клієнтам свої власні вбрання або сукні, які перестали носити ваші подруги. Також шикарні сукні та смокінги можна відносно дешево закупити в Китаї. Навіть при цьому сума вкладень буде в рази менше, ніж, наприклад, при відкритті магазину одягу. Підприємниця з Москви Неллі Матлахова стверджує, що при відкритті такого бізнесу можна вкластися і в 10 тис. рублів.

До речі, на оренду приміщення та його ремонт також можна не витрачатися. Спочатку примірки нарядів можна організовувати прямо у власній квартирі.

Ще одним плюсом такого бізнесу для початківців, крім невеликих витрат, є його простота. В цій сфері не так вже багато «підводних каменів» і складнощів. Схема взаємодії з клієнтами дуже проста: ви віддаєте наряд і отримуєте гроші.

Але варто пам’ятати, що клієнтів цікавить якість тканини, чистота речі, фасон і посадка на фігурі. Щоб після прокату річ повернулася до вас у тому ж стані, як і перед віддачею, з кожним клієнтом варто укладати договір у письмовому вигляді.

Документ повинен включати в себе відомості про надається в оренду предмет одягу, включаючи його колір, розмір, дані про виробника, скрупульозне опис стану наряду — чи є на ньому незначні дефекти, які деталі оздоблення наявні і в якій кількості. Також важливо прописати строки користування одягом та штрафи за їх зрив, відомості про вартість одягу і передбачувані витрати на реставрацію, якщо річ повернути зіпсованою. Не зайвим буде також прописати можливість вирішення спірних випадків в досудовому або судовому порядку.

Незважаючи на те, що бізнес у сфері прокату одягу досить простий, при його запуску не варто покладатися на удачу. Складіть простенький бізнес-план. Для цього на початку визначтеся з організаційно-правовою формою бізнесу і вирішите всі юридичні питання. Навряд чи вам захочеться нести відповідальність за незаконну підприємницьку діяльність.

Оцініть конкурентне середовище. Занадто багато пропозицій у цій сфері, особливо в безпосередній близькості від вашого салону — мінус. Звичайно, в пікові періоди — підготовка до новорічних свят або випускним — попит буде, але в інший час доведеться шукати способи впоратися з конкурентами.

На думку Неллі Матлаковой, яка розвиває власний бізнес по прокату суконь, для успішної роботи необхідна оригінальність. Незвичайними можуть самі вбрання. У цьому випадку, вони швидше стануть популярними, однотипні ж сукні можна «розкручувати» роками. Крім того, незвичайної може бути і подача сукні. Клієнти взагалі люблять хорошу подачу наряду.

Ну звичайно, до відкриття бізнесу важливо визначитися зі своєю цільовою аудиторією і стилістикою. Від цього в кінцевому підсумку буде залежати і розвиток бізнесу, адже якщо ви надаєте в оренду весільні сукні, потрібен один підхід, а якщо карнавальні костюми — то зовсім інший.

Спробуйте попрацювати не тільки в тих сегментах, які відразу приходять на розум. Здавати в оренду можна не тільки речі для урочистостей. Попитом також можуть користуватися одяг для вагітних, дитячі речі або робочий одяг. Одним словом, все те, що може знадобитися клієнту тільки на певний обмежений час.

Поділіться своєю думкою