Прокат інструментів: для чоловіків, в маленькому місті, з мінімальними вкладеннями

Сьогодні на тлі відгомонів кризи прокат товарів переживає друге народження. Все більше жінок вважає, що куди розумніше взяти шикарне вечірнє плаття на прокат, ніж купувати новий наряд на кожний захід (варіант одного наряду на декілька вечорів у прекрасної половини виключений). Але прокат товарів зовсім не обмежується одними сукнями. Рибальські снасті, сноуборди, велосипеди, ролики, маскарадні костюми, весільні сукні — список товарів, які можна взяти на тимчасове користування, досить довгий.

Помітною популярністю сьогодні починають користуватися і пункти прокату будівельних інструментів. Тому сьогодні це своєчасний, а найголовніше прибутковий бізнес.

Ми розберемо кроки, які потрібно пройти для запуску точки прокату і розповімо про труднощі, з якими стикаються майже всі власники цього бізнесу.

Для початку треба зареєструвати свій бізнес — відкрити ТОВ або оформитися як ІП. Після цієї процедури ви отримуєте дозвіл на заняття комерційною діяльністю.

Приміщення. Де шукати клієнта?

Основні споживачі послуг пунктів прокату — будівельні бригади, садівники і люди, своїми силами роблять ремонт в квартирі або в приватному будинку. Тому питання розташування прокату вирішується просто: головну роль тут відіграє не фактор прохідності, тобто центральні райони можна не розглядати, тим більше що оренда там буде в рази дорожче. Краще звернути увагу на спальні райони або приватні сектори, де люди більше зацікавлені в прокаті інструментів.

Прокат зручний, коли він знаходиться в крокової доступності для потенційних клієнтів, тому надалі має сенс відкривати кілька точок. Хорошим варіантом бізнесу може стати мережа невеликих точок прокату по всьому місту.

Точка прокату може успішно функціонувати на площі в 20-30 кв. м., підійде навіть напівпідвальне приміщення.

Цього достатньо, щоб представити широкий асортимент товару та виділити невелике місце під склад. Ціна за таку площу починається в середньому від 10 тис. рублів. Однак потрібно мати на увазі, що пункт прокату повинен мати хоча б мінімальну кількість паркувальних місць.

Всередині приміщення потрібно встановити стелажі, полиці або шафи для зберігання та «презентації» товару. Крім цього, потрібно невеликий простір для обслуговування клієнтів, видачі і приймання орендованого інструменту.

Таке нехитре облаштування обійдеться приблизно в 20-30 тис. рублів.

Закупівля товару

В асортименті, як правило, передбачено обладнання, призначене для всіх видів будівельних та ремонтних робіт: дрилі, перфоратори, ріжучі, шліфувальні, монтажні, зварювальні, компресорні інструменти, бури, можуть бути представлені навіть будівельні машини.

Для початку справи достатньо закупити по одиниці інструменту різного характеру. Така схема закупівлі, по-перше, не залишить клієнта, який прийшов за послугою саме до вас, без інструменту (а клієнт, який залишився незадоволеним, навряд чи прийде до вас вдруге).

По-друге, це допоможе визначити, які інструменти найбільш затребувані. Надалі ви вже на своєму досвіді зможете вибудувати товарну матрицю. На закупівлю першої партії інструментів у вас піде близько 200 тис. рублів.

Постарайтеся придбати товар однієї марки. Це дасть вам не тільки знижку, але і можливість використовувати працюючі частини зіпсованого примірника.

Прибутковість даного виду діяльності досягає в середньому 50 тис. рублів на місяць. Для того, щоб збільшити прибуток, можна організувати послугу доставки.

При прокаті інструменту необхідно робити розрахунок вартості його оренди виходячи з тих міркувань, що клієнту це буде вигідніше, ніж купувати інструмент в магазині. Таким чином, найбільш прийнятною ціною за оренду на добу вважається як одна двадцять п’ята від магазинної вартості. Ціна також варіюється в залежності від виду товару та строку його прокату.

Труднощі і помилки

Дуже часто і навіть занадто часто точки прокатів будівельних інструментів стикаються з великими труднощами. Саме про них варто поговорити детальніше.

Однією з головних проблем є повернення орендованих товарів. Вірніше, їх неповернення. Відсоток забули повернути інструмент в строк або не зробили це в наслідок непередбачених обставин вкрай невеликий, а ось основний відсоток — крадіжки. Це означає, що людина вчиняє крадіжку навмисно, а найголовніше підготувавшись. Як можна з цим впорається?

Якщо товар коштує відносно дешево, то звертатися до суду, витрачаючи на це і гроші, і час недоцільно, хоча, звичайно, подібні випадки зустрічаються в реальному житті. Правда, за словами підприємців, що працюють у сфері прокату, правосуддя доведеться чекати довго.

Виключити крадіжки товарів в бізнесі прокату практично неможливо, але їх можна мінімізувати, як це зробила, наприклад, компанія «Астра ПРОКАТ» в Новосибірську. Мова про спеціальну систему антикражи. Система проста, але дієва: на корпус інструментів встановлюється спеціальна пломба, яка легко допомагає законному власнику визначити місце розташування вкраденого товару. Отримати цю пломбу можна, тільки пошкодивши інструмент, тому спокуси залишити собі орендовану бензопилу у клієнтів практично не виникає.

Менш ефективний, але більш звичний спосіб, — заставу. Як варіант застави можна брати документи клієнта або грошову суму.

Дмитро Головін

директор Прокату будівельних інструментів у Єкатеринбурзі

Найефективніший спосіб інструментів захисту від крадіжок — це здоровий глузд співробітників. Мої співробітники, наприклад, — власники унікального досвіду. Кожен з них працює не менше 8 років. У них є інструкція зі спілкування з клієнтами прокату, яка написана лише на підставі здорового глузду. Наприклад, співробітник повинен ретельно оглянути документи клієнта і уважно слухати, як розмовляє покупець. Існує певний набір питань, на які повинен відповісти осіб. Умовно кажучи, якщо ми запитуємо у клієнта ім’я, а він при цьому хвилюється, затинається, то це, як мінімум повинно викликати підозри з боку співробітників прокату. Так само якщо клієнт не знає свого номера телефону, не може відразу відповісти на питання про місце проживання або не пам’ятає, як розписувався у паспорті. Такого клієнта ми, як правило, просимо залишити заставу або просто відмовляємо в обслуговуванні.

При видачі товару в оренду між клієнтом і юридичною особою укладається договір, в якому прописуються порядок видачі товару в прокат, взаємні зобов’язання сторін — це обов’язковий пункт у роботі прокату.

Серйозною статтею ваших витрат стане також ремонт найчастіше обладнання ламається. До цього треба бути готовим заздалегідь і прописувати в договорі зобов’язання при поломки інструмента.

Дмитро Головін

директор Прокату будівельних інструментів у Єкатеринбурзі

Ще однією проблемою є ремонт обладнання. Завдяки досвіду роботи, тепер я розумію, як можна поліпшити всю лінійку будівельних інструментів. Я навіть писав листа на завод мовляв тут вам потрібно виправити, сюди болт поставити і так далі. Але нічого не змінюється, тому що «і так беруть».

Персонал

Відразу ж варто відзначити, що в перші місяці роботи пункту прокату необхідно саме ваша присутність і особиста участь у справі. Особливості ринку вашого регіону, найбільш часто запитуваний товар, конкурентоспроможність — потрібно об’єктивно оцінити ключові моменти у веденні бізнесу.

Якщо ваш прокат пропонує відвідувачам складні технічні товари, вам потрібен кваліфікований спеціаліст, який розбирається в цьому обладнанні. Він зможе надати консультацію клієнту і визначити, коли поломка сталася з-за зносу, а коли — з-за неправильного використання обладнання.

Бажаним або навіть необхідним є послуги юриста, який буде контролювати і регулювати питання боржників. Наймати власного штатного працівника або користуватися послугами аутсорсингу — ваш вибір.

Реклама

У питанні розміщення реклами потрібно відштовхуватися від того, хто є вашим потенційним клієнтом. Розповісти про своє пункті прокату можна як у спеціалізованих ЗМІ, так і через місцеву зовнішню рекламу — вивіски або банери.

Швидше за все у вашому місті вже є точка прокату інструментів, відповідно, є і аудиторія клієнтів, яка користується орендою обладнання. І вона може стати вашою, якщо ви зможете запропонувати більш якісний сервіс та включити в рекламно-маркетингову програму акції, дисконтні картки, знижки постійним клієнтам та інші привабливі пропозиції.

Share your thoughts