Парна одяг: бізнес-ідея виробництво

Бізнес по виготовленню і продажу одягу, напевно, один з найстаріших на планеті. І століття від століття наряди тільки ускладнюються, а вимоги до них — зростають. Якісні тканини, зручність, гарний силует і відповідність модним тенденціям — сьогодні і цього часто виявляється недостатньо. Люди хочуть більшого. Наприклад, багатьом подобається виглядати стильно не тільки на самоті. Закохані пари, мами з діточками, цілі сім’ї все частіше вибирають одяг в одному стилі.

При цьому магазинів і марок, шьющих одяг для всієї сім’ї в однаковому стилі, не так вже й багато. Особливо в порівнянні з брендами, які пропонують жіночий, дитячий і чоловічий одяг окремо. Тому тим, хто хотів би зайнятися бізнесом в сфері одягу, варто звернути свою увагу на виготовлення парних і сімейних нарядів в одному стилі.

З чого почати?

Без сумніву, головне для одежної марки — це сама одяг. Тому бізнес у цій сфері потрібно починати не з реєстрації ІП або пошуку інвестора, а з розробки моделей. Добре, якщо у вас є маса ідей, ще краще, якщо ви самостійно можете пропрацювати колекцію одягу у всіх деталях. Але якщо потрібних навичок у вас немає, ставити хрест на своїй затії не варто, адже можна об’єднатися з дизайнером одягу та розподілити ролі в бізнесі: на партнера — створення колекцій, на вас — організація бізнес-процесів.

Інше обов’язкове для старту умова — проведення дослідження ринку та з’ясування переваг покупців.

Також для одежного бізнесу вкрай важливий брендинг. Ви ж хочете, аби саме вашу марку можна було виділити з числа інших.

Ну і звичайно, ніякого бізнесу не буде, якщо не пошити першу колекцію одягу. Тому необхідно знайти постачальників, закупити у них тканини, швейне обладнання, набір якого буде залежати від того, що саме ви збираєтеся шити: домашній трикотаж, верхній одяг, одяг для виходу в світ і т. д.

Всі етапи запуску вимагають залучення персоналу. Зокрема, вам будуть потрібні маркетолог, аналітик, проджект-менеджер, менеджер по продажам, дизайнер одягу та швачки.

Власний одежний бренд — не найдешевший бізнес. На проведення маркетингових досліджень, брендинг марки, оренду необхідного персоналу та пошиття першої колекції у мене пішло ні багато, ні мало 1,5 млн рублів.

Фінанси

Важливий момент, який необхідно продумати, запускаючи одежний бізнес, — це продажі одягу. І тут потрібно визначитися з форматом торгівлі: інтернет-магазин, ательє-бутік або класичний бутік. Запуск інтернет-магазину, як правило, обходиться дешевше, ніж формат звичної оффлайновой торгівлі. Останній вимагає додаткових витрат на оренду, ремонт, торгове обладнання та продавців.

Незалежно від вибраного формату також доведеться регулярно витрачатися на рекламу і підтримання відносин з клієнтами, закупівлю тканини і витратних матеріалів, персонал і оренду. А ось прибутковість бізнесу може бути дуже різною.

У моїй практиці виручка безпосередньо залежить від трьох головних чинників:
— Вибору рекламних каналів;
— Способів роботи і мотивації аудиторії на покупки;
— Вартості пошиття колекцій за одну одиницю товару.

Для магазинів наших партнерів ми прорахували мінімальну планову прибуток. Вона становить близько 500 тис. рублів в рік. Але потрібно врахувати, що вони займаються тільки продажем і не несуть витрат, пов’язаних з виробництвом одягу.

Реклама і тонкощі бізнесу

Ми займаємося виготовленням одягу для всієї родини, тобто чоловічих, жіночих і дитячих моделей. Тому в цій сфері вкрай важливо стежити за постійно оновлюючими потребами покупців, особливо мам і малюків. Якщо одяг не буде влаштовувати покупців, її просто не будуть купувати.

Сфера одягу щільно пов’язана з сезонними коливаннями: мало хто купує пальто влітку або сарафани взимку.

Якщо хочете, щоб продажі не залежали від сезону, варто працювати з широким асортиментом і регулярно оновлювати колекції.

Не менш важлива і реклама. Для нас основні канали просування бренду, це інтернет, соціальні мережі і «сарафанне радіо» від клієнтів. Але є і специфічні для одежної сфери способи, такі, як участь у модних показах. Вони, звичайно, не впливають безпосередньо на кількість продажів, але роблять марку ще більш впізнаваною.

Share your thoughts