Онлайн-сервіс для проведення опитувань: бізнес-ідея у сфері сервісу, інноваційні ідеї

Знаєте, які два наріжних камені будь-якого бізнесу? Перший з них — це необхідність знати все про своїх клієнтів: їх уподобання, побажання, враження від нового товару або послуги. Другий — бажання заощадити, особливо у складні для економіки часи. Ідеальний варіант для будь-якого бізнесу — поєднувати одне з іншим, тобто отримувати всю важливу інформацію про смаки споживачів, не витрачаючись на дорогі маркетингові дослідження.

Потрібно відзначити, що прагнуть реалізувати такий варіант не тільки невеликі компанії з обмеженим бюджетом, але і великі мережі. Так чому б не допомогти їм, створивши сервіс для проведення онлайн-опитувань?

Як і багато інших бізнес-ідеї, онлайн-сервіси для проведення опитувань прийшли на російський ринок з-за кордону. Найвідоміші представники цього виду сервісів — Google forms і SurveyMonkey. Всі вони так чи інакше допомагають компаніям у проведенні маркетингових досліджень ринку або настроїв споживачів.

А ось на російському ринку аналогічних проектів працює не так багато. Звичайно, Google forms і SurveyMonkey працюють і в Росії, але є тут і свої локальні гравці, наприклад, Anketolog.ru, Agelon і Oprosso. Варто відзначити, що всі сервіси — не точні клони один одного, вони мають ряд відмінностей.

Вадим Шавлюкевич

директор по продукту Oprosso

У Росії подібні проекти поділяються на ряд категорій:

— saas-конструктори опитувань

— saas-конструктор + онлайн панель

— коробкове З конструктора опитувань

На наш погляд, ринку saas-сервісів онлайн-опитувань для маркетологів і дослідників мікро – та малих підприємств в Росії поки немає, або він ще тільки формується. Майже рік ми експериментували на цьому ринку, розміщуючи рекламу в Яндекс.Директе і Google adwords, використовували партнерські програми інших saas-сервісів в Росії. Але ринок такого ж продукту для середніх і великих підприємств є. І більшість компаній конкурентів в Росії йдуть саме на цей ринок.

Одним словом, орієнтуватися при створенні такого сервісу краще на малий бізнес.

Кому підійде цей бізнес?

Запуск і курирування такого технологічно складного бізнесу вимагає від засновника певних компетенцій. В ідеалі керівник повинен мати досвід роботи у сфері маркетингових досліджень, адже в те, що робиш, потрібно розбиратися. Ще один важливий навик — вміння продавати такі продукти, оскільки ніхто краще засновника на першому етапі роботи компанії цього не зробить.

Що потрібно для старту?

Головне в такій справі — це співробітники. В першу чергу вам знадобляться хороші програмісти, які вміють працювати з великими даними, а також системні адміністратори, які вміють створювати «правильну» інфраструктуру для роботи з великими навантаженнями.

Якщо ж засновники не мають ніяких компетенцій у сфері маркетингу і маркетингових досліджень, то в команді обов’язково потрібні фахівці, що володіють такими знаннями.

Фінанси

Висококласні фахівці, крім усього іншого, стануть основною статтею витрат для вашої компанії. Крім того, доведеться витратитися на оренду серверів і залучення професіоналів в сфері онлайн-досліджень. Саме люди — основний ресурс, на якому не варто економити.

Вадим Шавлюкевич

директор по продукту Oprosso

При великій складності виконання подібних технічних продуктів потрібні ще компетенції у сфері проведення онлайн-досліджень та продажу на цьому ринку. Заробити ці компетенції довго і дорого. З власного досвіду можу зробити висновок, що для входу на цей ринок потрібно не менше 12 млн рублів і близько 2-х років.

А ось монетизувати такий проект складніше. Зробити доступ до нього повністю платним — не найкраще рішення при наявності повністю безкоштовних сервісів. Тому основний наголос рекомендується зробити на два можливих каналу монетизації:

— Продаж підписок для мікро – і малого бізнесу на місяць-рік. При цьому потрібно передбачити додаткові опції, які дійсно потрібні бізнесу.

— Продажу ліцензії на продукт та щомісячне обслуговування для середнього і великого бізнесу.

Звичайно, щоб мати можливість продавати все це, необхідно залучати клієнтів. Для цього можна використовувати стандартні методи: Яндекс.Директ, Google Adwords, просування в соціальних мережах. За словами Вадима Шавлюкевича більше «продають» особисті продажі цільовим клієнтам. Крім того, можна також використовувати партнерські програми з сервісами, які працюють на суміжному ринку.

Share your thoughts