Онлайн-сервіс для p2p каршеринга: іноземні бізнес-ідеї, домашній бізнес, мінімальні вкладення, у сфері сервісу

Чи знайомі ви з поняттям каршеринга? Якщо ні, то пояснюємо: каршерінг — це не що інше, як оренда автомобіля для поїздок в межах міста. При цьому каршерінг передбачає дві схеми роботи.

Перша з них — класична або b2c — означає, що користувач бере в оренду автомобіль у якійсь компанії, яка цим автомобілем володіє. Каршерінг в такому вигляді з’явився ще в далекому 1948 році. Але справжню популярність такий вид сервісу знайшов у 2000 році після появи в США компанії Zipcar. Сьогодні послугами b2c каршеринга можна скористатися практично в кожній західній країні і навіть у розвинених країнах азіатського регіону.

З поширенням різних сервісів, які дозволяють людям в обхід спеціальних служб ділитися один з одним житлом, простором для роботи або вечірок, виникло таке явище, як p2p каршерінг. Суть схеми в тому, що одні люди здають іншим свої авто через онлайн-майданчики, отримуючи з цього певний дохід. Відсоток від операції отримує і сама майданчик.

Така схема у всьому світі також виявилася досить популярною: один за одним стали з’являтися і завойовувати ринок сервіси для каршеринга. Так, Turo працює в 2500 містах Америки, tamyca здає більше 4500 машин у Німеччині, drivy — 30 000 авто у Франції. Аналогічні сервіси є також в Австралії, Китаї та Японії.

У Росії з великим сервісами для p2p каршеринга ситуація складніше. Ті, хто хоче і готовий здавати свої авто в оренду, змушені робити це через сайти оголошень і групи в соціальних мережах. І тим не менш, зарубіжний досвід поступово просочується в російську дійсність, наприклад, на ринку працює сервіс Darenta, творець якого Олег Грибанов як раз і підглянув ідею для свого бізнесу в західних країнах. Так чому б вам не послідувати його прикладу?

Перспективи ринку

За даними Євразійської венчурної академії, загальний обсяг ринку каршеринга в Росії до 2017 року може зрости до 918 млн рублів. При цьому темп приросту складе 70%.

Що важливо, конкуренція на ринку каршеринга в Росії мінімальна — поки на ньому діє тільки один сервіс. Але ці послуги перебувають у тісному конкуренції з громадським транспортом і таксі, хоча у них є своя цільова аудиторія.

Якщо ви зацікавилися темою каршеринга, варто відзначити один з його нюансів.

Олег Грибанов

Засновник Darenta

Ідею сервісу для каршеринга я перевірив через фокус-групи, де можна було отримати фідбек. Тоді всі до єдиного з опитаних зізналися мені, що взяли авто в оренду, а от свою машину не стали б здавати ні за що. Але вже тоді я знав, що поки не варто вмовляти тих, хто жодного разу здавав. Умовити їх нереально.

Тому ключове завдання каршерингового сервісу — знайти тих, хто раніше вже здавав авто через незручні дошки оголошень або навіть через соцмережі, і запропонувати їм нову єдину площадку і безкоштовні ліди.

Інвестиції

Щоб створити свій каршеринговый сервіс, на перших порах знадобиться близько 100 тис. рублів. Завдяки використанню схеми p2p — оренда користувачами у користувачів — вам не доведеться вкладатися в покупку власного автопарку. Вкласти гроші доведеться роботи, безпосередньо пов’язані із створенням сервісу: розробку дизайну, верстку, програмування.

Відразу ж варто закласти в бюджет та на розробку мобільних додатків і промо-матеріалів. Щоб не розпорошуватися на всі рекламні майданчики відразу, визначтеся де «сидить» ваша цільова аудиторія — автовласники, які здають свої машини в оренду. Найчастіше їх можна зустріти на сайтах оголошень в соціальних мережах. А значить, і вам в першу чергу варто використовувати інтернет. Має сенс зосередитися на SMM та SEO-просування, а також на контекстній рекламі.

Як заробити на цьому?

Чимало запитань може виникнути з приводу того, як заробити на p2p каршеринге. З b2c схемою начебто все зрозуміло: ви даєте клієнту автомобіль в оренду, він дає вам гроші. Простіше нікуди. Але як заробити на тому, що користувачі здають автомобілі один одному?

Самий простий і логічний спосіб монетизації в такому випадку — комісія. Ви встановлюєте певний відсоток націнки на укладену угоду. Виплачувати її може як замовник, так і той, хто здає автомобіль. Однак брати комісію з тих, хто розміщує оголошення про здачу авто, — не завжди хороше рішення. Адже саме вони в першу чергу повинні бути зацікавлені у ваших послугах.

Share your thoughts