Нові бізнес-ідеї з-за кордону

При пошуку працюючих бізнес-ідей підприємці часто звертаються до чужого досвіду. Один з найпопулярніших способів знайти бізнес-ідею — подивитися, що відбувається за кордоном.

Ось тільки варто врахувати, що ринки різних країн все ще сильно відрізняються один від одного. Одна справа — держави з розвиненою економікою кшталт США та Сінгапуру, які на голову випереджають інші країни в плані розвитку, і зовсім інша — Іран і Бангладеш, які розвиваються стрімкими темпами, але лише слідують світовим трендам, а не визначають їх.

Вже сьогодні на російському ринку можна знайти безліч ідей, підглянутих за кордоном. Відрізняються вони тільки ступенем запозичення. Можна просто скопіювати чужу ідею і чекати, що вона «вистрілить» завдяки відсутності конкурентів. «Не завжди успіх за кордоном означає успіх у Росії. Так не пощастило купонаторам і деяким шэринговым сервісів» — повідомляє засновник сервісу для управління кур’єрською доставкою Bringo Марк Капчиц.

Це зайвий раз свідчить про те, що навіть сама модна і креативна зарубіжна ідея може виявитися незатребуваною в Росії. А вся справа в тому, що вона просто нецікава місцевому населенню. Крім того, потрібно розуміти, що західний стартап і російський стартап — дві різні речі, і враховувати специфіку своєї країни: інший рівень бюрократії, держпідтримки, законодавство і навіть менталітет населення.

Сліпо копіювати зарубіжну ідею не варто. Але надихнутися прикладами з інших країн, а після адаптувати їх під російський ринок, все-таки має сенс. Пропонуємо ознайомитися з бізнес-ідеями з-за кордону, які обіцяють стати особливо популярними в 2016 році.

Платформи для бронювання

Всі ми так чи інакше знайомі з сервісом Airbnb, який дозволяє сидячи за комп’ютером у себе вдома орендувати квартиру в іншому місті або країні. Однак, коли він тільки з’явився в 2008 році, сама послуга була в новинку. Зараз же цей ринок активно розвивається, і аналоги Airbnb з’являються і в інших галузях.

Сервіси начебто Airbnb, націлені на відпочиваючих і мандрівників, вже успішно освоюють ринок, а ось сервіси, орієнтовані на власників бізнесу і дозволяють орендувати на короткий час простір для роботи, тільки починають з’являтися.

При цьому під робочим простором розуміються не тільки звичні офіси та конференц-зали, але й, наприклад, місця для проведення занять йогою.

У той же час, існує маса інших областей, в яких можна було б створювати онлайн-платформи для бронювання. В даний час найбільш привабливою в плані прибутку і не зайнята ніша — платформи бронювання майданчиків для проведення заходів (днів народжень, корпоративів, весіль). Такий сервіс може приносити хороший дохід, якщо вам вдасться залучити до співпраці досить велика кількість власників майданчиків і потенційних клієнтів.

Доводить це приклад російського сервісу з бронювання майданчиків для проведення вечірок BASH!Today, який всього за 7 місяців роботи провів транзакцій більш ніж на 11 млн рублів.

Варто відразу обмовитися, що сервіс не був скопійований з-за кордону.

Мікаел Саакянц

Засновник BASH!Today

Ідея бізнесу народилася після рішення провести вечірку одним недільним вечором. Бажання зібрати гостей і гарненько повеселитися наштовхнулося на одну перешкоду: відсутність майданчика. В кінцевому підсумку її все-таки вдалося знайти, але в процесі пошуку я зрозумів, що я — далеко не єдиний, хто стикається з проблемою відсутності відповідного місця для проведення заходів.

Пошуком схожих сервісів в Росії або за кордоном я не займався до минулої осені. Але в нашій країні до останнього часу подібних послуг не було.

Можу сказати, що у світі поки ще немає сильного гравця в цій сфері, такого як Airbnb. Ніша ще не зайнята, особливо в Росії.

Сьогодні сервіс BASH!Today працює поки тільки по Москві, незабаром планується розгорнути на всю країну.

Тим не менш, у вас поки є час відкрити щось схоже у своєму місті. Або освоїти трохи більше вузьку нішу, наприклад, підбір майданчиків для проведення весіль. Проекти широкої спрямованості лише частково захоплюють майданчики тему весільних заходів, а от сервіс, націлений строго на місця, де можна зіграти весілля, може стати дуже популярним.

«Розумна» техніка

Десятиліттями люди мріяли про майбутнє, в якому холодильники будуть самостійно замовляти продукти, які ось-ось закінчаться. Але поки більшість з нас по-старому беруть з собою в магазин листок зі списком продуктів. При цьому сьогодні за більшою частиною пристроїв можна так чи інакше стежити за допомогою смартфона.

Але поки ми лише ковзаємо по поверхні: більшість з нас не йдуть далі використання FitBit. Саме тому створення «розумних продуктів» — прекрасна можливість для бізнесу.

Щоб зробити якийсь пристрій «розумним», часто достатньо лише додати до нього сенсор і можливість передачі даних через Bluetooth. А приклад різних аксесуарів для фітнесу, які дозволяють стежити за серцебиттям, диханням, кількістю пройдених за день кроків, доводить, що робити майже кожен аксесуар «розумним» — вигідно.

Дуже багато сьогодні відстежують свою активність та показники за допомогою годинника, навушників, одягу та взуття

Швидкий погляд на краудфандинговую платформу Kickstarter, за якою можна визначити які стартапи викликають найбільший інтерес, показує, що багато нові «розумні» пристрої от-от завоюють ринок. Серед них, наприклад, багажна сумка Neit з можливістю відстеження через GPS і пристрій WiFithing, віддалено слідкуючий за опаленням і освітленням у вашій квартирі.

Найближчим часом зросте кількість пристроїв, які дозволять покупцям удосконалити кухню, не витрачаючи на це великих грошей. Серед таких винаходів Smarter Mat — гумовий килимок, який можна покласти в холодильник або шафу, і з його допомогою дізнатися, які поміщені на нього продукти ось-ось закінчаться. З вашого дозволу це пристрій може навіть замовити ці продукти в інтернет-магазині.

Ще один схожий пристрій — The Fridge Cam — може бути вбудовано в будь холодильник. Воно робить знімок того, що є в холодильнику, із зазначенням дати, і передає його на спеціальний додаток у вашому смартфоні. Ну і нарешті, Smarter Detect — пристрій, який реагує на сигнали від вашої духовки, мікрохвильові печі або посудомийній машини і посилає повідомлення на ваш смартфон.

Натуральна і органічна косметика

Покупці все частіше віддають перевагу натуральну та органічну косметику. За даними британського маркетингового агентства Mintel натуральні засоби підтримки краси використовують 42% покупців. Британці вірять, що органічні засоби краще для навколишнього середовища.

А крім того, сьогодні покупцям як ніколи важливо, що саме входить до складу косметики. Щоб переконатися в цьому, досить відвідати виставку Organic and Natural London exhibition, де представлені натуральні, органічні, етичні (не протестовані на тварин) б’юті-продукти зі всього світу. На неї в лютому 2016 року прийшло 33 тис. відвідувачів.

Очевидно, що природна і органічна продукція — ключовий тренд у розвитку б’юті-індустрії в найближчі роки. При цьому зростає кількість саме тих продуктів, які виглядають так, ніби було тільки що зроблені прямо на кухні, але при цьому відображають останні косметичні тенденції.

Найпростіший спосіб — почати своє домашнє виробництво натуральної косметики

Багато хто так і надходять, наприклад, власноруч виготовляючи мило і продаючи його на різних маркетах і в спеціалізованих магазинах. Ось тільки конкуренція серед миловарів велика, та й виручити за один продукт можна не так вже й багато.

Ще один цікавий і менш витратний спосіб побудувати бізнес на органіці — створення сервісу підписки на органічну косметику. Відвідувач заходить на ваш сайт, оформляє передплату на певний термін за певну плату, а ви висилаєте йому набір інгредієнтів, з яких він самостійно зможе виготовити косметику.

Працювати за такою схемою можна не тільки з компонентами для домашніх масок, а з вже готовою продукцією зарубіжних і російських брендів, які можна купити в кожному магазині. Наприклад, так і робить російський сервіс Live Organic Box, передплатники якого за рік отримують шість коробок з органічними кремами, маслами, «побутовою хімією», продуктами і навіть одягом.

Сервіс почав роботу незадовго до настання 2016 року, хоча сама ідея у його авторки Тетяни Михайленко з’явилася набагато раніше. Сама Тетяна розповідає, що ідея народилася з давнього захоплення «органікою», а не підглянена у зарубіжних колег. Ймовірно, так воно і є, але на заході схожі сервіси підписки на органічну косметику, наприклад, Vegan Cuts Beauty Box, працюють вже не один рік. Так чи інакше, в Росії ця ніша, можна сказати, пустує.

Бізнес з Instagram

Instagram налічує понад 400 млн користувачів, а це, безумовно, сила, з якою потрібно рахуватися. Багато компаній вже використовують цей ресурс для просування власного бренду і нових продуктів, але він може запропонувати і інші можливості для розвитку бізнесу.

Наприклад, британське додаток Takumi, що з’явилося в листопаді минулого року, з’єднує користувачів з брендами для проведення повноцінних PR-кампаній. З його міццю будь-який, у кого в Instagram є понад 10 тис. передплатників, може заробляти за 40 фунтів за пост. Ті ж, у кого число передплатників перевищує 100 тис., можуть заробити 156 тис. фунтів в рік.

Варто відзначити, що бренди в основному вважають за краще просувати свої товари саме за допомогою блогерів, оскільки це викликає більше довіри у потенційних покупців. Тому за сервісами, які об’єднують популярних в Instagram персон і рекламодавців, майбутнє.

У Росії це зрозуміли досить давно, тому в останні кілька років тут з’явився вже жоден сервіс, що об’єднує блогерів і компанії. Найбільш відомий з них — LabelUp, з допомогою якого блогери оперативно отримують завдання прорекламувати той чи інший продукт, а після цього отримують оплату.

Варто, однак, відзначити, що сервіс поки працює тільки як сайт і не має мобільного додатку. При цьому число тих, хто виходить в інтернет саме зі смартфона, перевалила в Росії за 50 млн осіб. Якщо хочете зайняти цю перспективну нішу, має сенс задуматися саме про мобільному додатку.

Незвичайні бари

Звичайні бари і ресторани вже не задовольняють «миллениалов». Аудиторія у віці від 25 до 34 років шукає більш оригінальні способи провести вільний час. Сьогодні молоді люди, які найчастіше і витрачаються на розваги, прагнуть постійно купувати якийсь новий досвід.

Зіграти на такій схильності до новизни можна, відкривши незвичайне заклад. Наприклад, бар, в якому все від барної стійки до склянок зроблено з льоду. Такі заклади вперше з’явилися у Фінляндії ще в кінці 80-х, а після поширилися по всьому світу. У Росії, правда, айс-бари не прижилися: кілька з них відкривалися в Москві, але були закриті.

А ось кафе, де їдять у цілковитій темряві, припали росіянам за смаком. Перший подібний заклад під назвою Dans le Noir? відкрився в Парижі в 2004 році. А в 2006 році аналогічний ресторан відкрився в Москві. З часом такі ж заклади почали відкриватися і в інших російських містах.

Якщо такі екстремально незвичайні закладу не здаються вам вдалою ідеєю, можна поступити простіше і відкрити кафе з командними іграми, наприклад, пінг-понгом або дартсом. Або використовувати сучасні технології, як це зробила мережа кав’ярень IT Bar, де замість звичайних столів інтерактивні. З допомогою таких столів можна і з меню ознайомитися, і аккаунт в соцмережі перевірити і навіть фільм подивитися. У загальній складності в Росії відкрилося чотири таких кав’ярні.

Якщо ви задумалися про відкриття власного незвичайного бару, врахуйте, що російський громадське харчування сьогодні переживає досить непросту ситуацію.

З-за кризи багатьом закладам довелося закритися. Це, з одного боку, великий мінус, адже на падаючому ринку розвиватися досить складно. З іншого боку, чим менше гравців на ринку, тим менше у вас конкурентів. Якщо ви запропонуйте клієнтам цікавий спосіб провести дозвілля і демократичні ціни, то у вас є всі шанси успішно реалізувати ідею свого незвичайного кафе.

Деякі з означених трендів будуть актуальні в усьому світі, інші можуть залишитися незрозумілими. На російському ринку можна знайти безліч прикладів, коли успішні за кордоном бізнес-історії провалювалися або навпаки «вистрілювали».

Так чи інакше, перш, ніж приступати до реалізації зарубіжної бізнес-ідеї, необхідно перевірити її потенціал в своєму регіоні. Дізнайтеся, чи буде він користуватися попитом, не зіткнеться з законодавчими обмеженнями, а після вирішуйте, як саме адаптувати її до російської реальності і чи варто взагалі це робити.

Share your thoughts