Нанесення «рідкого скла» на кузов авто: бізнес-ідея в гаражі, в сфері сервісу, для чоловіків, мінімальні вкладення

Кому не хочеться, щоб автомобіль виглядав сяючим, як новорічна іграшка, і новехоньким, тільки що виїхали з модного автосалону. Але чим довше машина намотує кілометри по міським дорогам і «ночує» під відкритим небом на автостоянці, тим більше непрезентабельним на вигляд воно стає: жорсткі погодні умови, дорожній пил, дрібні камінці і безліч інших неприємностей, що відбуваються в місті та за його межами, призводять до появи подряпин і сколів на кузові автомобіля. В результаті фарба тьмяніє, а «залізний кінь» виглядає пошарпаним.

На щастя, існує маса способів зберегти кузов авто в первозданному вигляді. Всім ми хоч раз чули про поліровці машини спеціальним воском. Проблема тільки в тому, що такі воскові склади змиваються на 2-3 мийки, і процедуру доводиться повторювати. А це не завжди є час, сили, бажання. Багато хто не відмовилися б для захисту кузова покрити авто чимось таким, щоб бути спокійним за його вид і стан кілька місяців, а то й цілий рік.

І як не дивно, такі склади є. Мова йде про «рідкому склі», кварцовому покритті і нанокерамике. Але нанести їх на кузов авто сам автолюбитель не зможе. Тут потрібна допомога кваліфікованого спеціаліста, який, до речі, зможе не тільки непогано заробити на своїй справі, але й побудувати на його основі бізнес.

«Рідке скло», кварцове покриття, нанокерамика

Всі ці матеріали в сутності схожі між собою одним — в їх основі оксид кремнію. Та й функції вони, за великим рахунком, виконують одні і ті ж: надають кузову авто дзеркальний блиск, захищають його від відколів і подряпин, а також від негативного впливу ультрафіолетового випромінювання і хімічних реагентів. Крім того, такі покриття підвищують водо – та брудовідштовхуючі властивості машини.

«Рідке скло», кварцове покриття і нанокерамика на молекулярному рівні зв’язуються з лаком на поверхні авто і через певний час після нанесення застигають. Покриття забезпечують захист автомобіля протягом року.

Всі три покриття відрізняються один від одного відсотком вмісту діоксиду кремнію, а, отже, тривалістю терміну дії, і міцністю.

Наносяться покриття знову ж однаково — вручну за допомогою спеціального аплікатора. При цьому поверхня кузова попередньо повинна бути вимита, знежирена і відполірована.

Як почати бізнес?

В першу чергу, щоб почати бізнес по обробці автомобіля рідким склом, необхідно приміщення. І ідеальний кандидат для цього — гараж. Ось тільки для відкриття такої справи підійде аж ніяк не будь-бокс.

Для комфортної роботи площа гаража повинна складати не менше 35 кв. м. Бажано знайти бокс поруч з мийкою, щоб авто заїжджали в нього вже чистими.

Мало у кого гараж, наявний у власності, відповідає цим вимогам. Тому має сенс розглянути варіант оренди гаража. Вартість оренди скрізь різна. Наприклад, у нашому регіоні гараж без опалення обійдеться вам у суму від 6 до 10 тис. рублів на місяць, а теплий гараж — в 15 тис. рублів. В інших містах можуть діяти інші розцінки.

Наступна стаття витрат на запуск обладнання. Вам не потрібні будуть підйомники та інший арсенал автосервісів, адже працювати доведеться тільки з кузовом. Але на перших порах вам точно потрібна буде полірувальна машинка.

Оптимальне співвідношення ціни та якості на мій погляд — Makita 9227 CB. Коштує вона близько 15-18 тис. рублів залежно від регіону. Сам я не уявляю комфортної роботи без другої машинки — RUPES вартістю приблизно 25-30 тис. рублів.

Ще близько 15 тис. рублів знадобиться необхідні для роботи дрібниці —ганчірки, полірувальні круги і т. д. Ще стільки ж обійдуться «рідкі скла».

Не раджу новачкам працювати з кварцовими покриттями і нанокераміка: вони складніше в нанесенні. На перших порах краще обійтися двома-трьома видами «рідкого скла».

Загалом, на стартові інвестиції в цей бізнес задоволені невеликі. При бажанні можна вкластися і в 100 тис. рублів.

Витратні матеріали в цій справі дуже важливі, вони повинні відповідати усім вимогам детейлинга. Але нітрохи не менш важливо і вміння користуватися матеріалами. То є запорука успіху — хороші майстри. На перших порах ви, швидше за все, захочете працювати самостійно, а значить доведеться навчитися майстерності полірування авто і нанесення «рідкого скла». Сьогодні є фірми, які навчають цьому, але можна і самому освоїти всі навички, подивившись навчальні відео в інтернеті і попрактикувавшись на машинах друзів і знайомих.

Ціноутворення

Один з найскладніших питань для тих, хто починає бізнес у сфері послуг, — «Як призначити вартість?». У нашій справі, як і скрізь, вартість диктує ринок.

Особистий досвід

Як надходили ми? Ми склали свої постійні витрати — на оренду, опалення, світло, всі матеріали — і підрахували, скільки витратних матеріалів йде на кожну машину в середньому. В результаті ми дізналися собівартість обробки одного авто, а після з’ясували, скільки за дану послугу просять наші конкуренти. Коли ми виходили на ринок, вартість була нижче, ніж у них, але у міру того, як зростала якість наших послуг, росла і ціна за них.

Зараз ціна нашої роботи визначається індивідуально. Авто приїжджає до нас, ми дивимося на стан кузова і з’ясовуємо у власника приблизний бюджет, а також його побажання. Вартість полірування машини — від 6 тис. рублів, але більш точна сума залежить від безлічі факторів: класу автомобіля, лаку, яким покритий кузов, і т. д. вартості Після полірування визначається вартість нанесення захисного покриття, яке залежить від виду покриття, кількості шарів нанесення (від 3 до 10) і т. д.

Сезонність

Те, скільки ви зможете заробити на цьому бізнесі, залежить від того, скільки автомобілів ви зможете обробити. А це, в свою чергу, залежить від майстра. Покрити машину «рідким склом» можна як за день, так і за три. Останнє — саме наш варіант.

В середньому два дні йде на підготовку автомобіля до нанесення покриття та полірування. На третій день ми наносимо покриття і відправляємо автомобіль на сушку. На те, щоб автомобіль повністю висох, йде ще і четвертий день, але паралельно можна зайнятися вже наступним замовленням.

Таким чином, в середньому в місяць ми встигаємо обробити близько 9-12 автомобілів в залежності від сезону. Пік замовлень на покриття машини «рідким склом» припадає на час, коли починає сходити сніг. З’являється перше весняне сонце, і люди бачать в якому стані їхні авто знаходиться після зими. Автомобіль найчастіше матовий від подряпин і відколів, а автовласникам хочеться, щоб влітку машина виглядала красиво і була глянсовою.

У весняний сезон роботи дуже багато. Влітку її стає трохи менше, а до жовтня кількість замовлень стає мінімальним. Але в листопаді бізнес знову оживає: з’являються клієнти, які переконані, що необхідно захистити автомобіль перед зимою. У другій половині грудня, січні і лютому завантаження мінімальна.

Реклама

Будь бізнесу потрібна реклама, і в нашому ділі краще почати просування з соціальних мереж і «сарафанного радіо». Це безкоштовні та ефективні інструменти.

Особистий досвід

Ми починали здебільшого з «сарафанного радіо», попутно набиваючи руку. Коли накопичилося певне портфоліо, ми створили групи в соцмережах, де почали викладати приклади своїх робіт, а також розповідали цікаві факти, давали поради, як доглядати за автомобілем.

Після того, як ви вийшли на певний рівень, і колектив працює так, як потрібно вам, можна подати платну рекламу на ТБ або радіо.

Ще один непоганий канал залучення клієнтів — партнерства з автосалонами. З ними можна проводити спільні акції, але потрібно мотивувати менеджерів.

І звичайно поважає себе бізнесу не обійтися без власного сайту. Відвідувач завжди повинен знати, де ви знаходитесь, як ви працюєте, бачити приклади ваших робіт і мати можливість вийти на контакт з вами.

Share your thoughts