Квести для дітей: бізнес-ідеї у сфері сервісу, іноземні, для початківців

Кожен з вас напевно чув про таке явище, як квести. Особливо добре цей термін відомий геймерам: спочатку квести були одним із жанрів комп’ютерних ігор. Але любителям поламати голову над каверзними загадками та виконати цікаві завдання віртуального простору виявилося замало.

В кінці 2000-х квести перейшли в реальність: в Японії та Китаї з’явився новий формат розваг. Суть його полягала в тому, що групу гравців закривали в кімнаті, а вони повинні були вибратися, використовуючи наявний там інвентар і вирішуючи логічні задачки. Формат виявився популярним і дуже скоро поширився по західним країнам, а потім прийшла і в Росію.

При цьому гри постійно ускладнювалися, а гравці все частіше ставали учасниками якоїсь захоплюючої історії, а не просто відгадували загадки. Квести обростали сценаріями, акторською грою, спецефектами, реквізитом…Треба сказати, що формат квестів виявився шалено популярним у Росії.

Індустрії квестів в нашій країні всього кілька років, але в цій ніші вже встигли з’явиться великі гравці.

До речі про малюків. В той час, як ринок звичайних квестів для дорослих став досить насиченим, стали завойовувати популярність дитячі квести. При цьому ринок ще тільки формується: компаній, що працюють виключно з дитячими квестами, поки зовсім небагато.

Серйозні дитячі ігри

Дитячий квест, як і будь-які починання в дитячій індустрії, має ряд відмінностей від того, що робиться для дорослих. В першу чергу, дитячі квести використовують більш нешкідливі сценарії. Погодьтеся, історії про порятунок з лігва кривавого маніяка або моторошної психіатричної лікарні можуть серйозно налякати малюків.

Не менш важлива відмінність і в завданнях. Діти багато чого не знають і мислять інакше, ніж дорослі. Тому завдання повинні бути розраховані саме на дитячу логіку і кмітливість. І мислення, і особливості дитячої психіки обов’язково повинні бути враховані при складанні сценарію.

Катерина Гофман

Організатор дитячих квестів в Санкт-Петербурзі

Діти сприймають різні завдання по-різному, по-різному реагують на якісь аспекти гри. Наприклад, якщо в результаті виконання завдання приз дістанеться одному, а іншому — ні, це виллється в сварку. Тому кожне завдання розробляється разом з психологом, щоб на дітей це негативно не впливало.

Крім того, для дітей набагато важливіше, ніж для дорослих, зануритися у процес, стати безпосередніми учасниками, перевтілитися в героїв улюбленого мультфільму або казки. Тому костюмів і реквізиту тут приділяється набагато більше уваги, в результаті чого вони виходять більш барвистими.

Економіка проекту

Дитячі квести все частіше приходять на зміну стандартним свят з аніматорами: їх замовляють в основному на дитячі дні народження. Відповідно, ігри найчастіше носять виїзний характер: квест влаштовується прямо в кафе, де проходить свято.

Фактично, це означає, що обсяг інвестицій для входу в бізнес нижче, ніж для дорослих квестів. Адже вам не доведеться вкладати гроші в будівництво локації.

На що ж в такому разі доведеться витратитися? В першу чергу на оформлення ІП або ТОВ, а також на придбання або створення костюмів, придбання реквізиту для ігор. Все це необхідно мати на момент надходження першого замовлення. Не варто скупитися також і на поліграфію: ваші бізнес важливо красиво піднести потенційним клієнтам.

Однозначно сказати, скільки коштів знадобиться на все це, досить складно. Адже костюми і реквізит можна виготовити вручну, купити в магазині або замовити. Витрати в результаті виявляться різними.

Точну цифри виручки з дитячих квестів також назвати не можна. В ціну входять, як правило, робота сценаристів, ведучих, реквізит і костюми. А ось яку націнку призначити за це — питання індивідуальне.

Катерина Гофман

Організатор дитячих квестів в Санкт-Петербурзі

Виручка залежить від того, чи замовляють вам індивідуальний сценарій або грають з того, що вже є. У другому випадку вам не потрібно витрачатися на сценарій і реквізит, а значить всю суму крім оплати ведучому, ви забираєте собі. У нас сама проста гра коштує 10 300 рублів.

У середньому бізнес на дитячих квестах отримує по 3-4 замовлення на проведення ігор в тиждень. До речі, несподівано те, що бізнес на дитячих квестах практично не схильний до сезонності. Справа в тому, що квести замовляються в основному на дні народження, а вони, як відомо, бувають круглий рік.

Як почати?

Щоб почати бізнес на дитячих квестах, крім покупки костюмів та інвентарю вам знадобляться також фахівці. Проводити квести ви зможете самостійно, або ж довірте цей момент аніматор.

Створення гри — завдання складніше. Робота тут починається із створення сценарію. Відповідно, на старті, так і згодом вам знадобиться сценарист. За словами Катерини Гофман, знайти такого фахівця сьогодні не так складно: ринок прогресують, і тих, хто пише сценарії для квестів, з кожним днем стає все більше.

Пару років тому квестових сценаристів не було зовсім, тому доводилося залучати до роботи всіх, хто пише якісь історії.

Крім сценаристів знадобляться також психологи. Пам’ятаємо: діти можуть дуже гостро сприйняти ігрову ситуацію, і свято обернеться сльозами. При цьому брати такого фахівця у штат зовсім необов’язково. Можна налагодити партнерство з психологами, які сьогодні є в кожному дитячому садку.

Особливе питання в цьому бізнесі — просування своїх послуг. Звичайно, заявити про себе і анонсувати свою появу на ринку за допомогою реклами як доведеться. Але основну увагу потрібно приділити свій репутації.

Батьки, як правило, бояться довіряти малюків невідомо кому, вважаючи за краще орієнтуватися на «живі» відгуки.

Тому основний канал залучення клієнтів — це «сарафанне радіо». А ось таке популярне сьогодні просування через інтернет на ринку дитячих квестів дає досить посередні результати, хоча нехтувати соціальними мережами все-таки не варто.

Share your thoughts