Коворкінг: бізнес-ідея у сфері сервісу, іноземні, для початківців

Слово «коворкінг» хоч раз чув, напевно, кожен. І тим не менш, поки не всі в курсі, що ж це таке, навіщо воно потрібно і як на ньому заробити. Ну і звичайно не може не виникнути питання про актуальність такої бізнес-ідеї.

Отже, для тих, хто забув або не знав, що таке коворкінг, пояснюємо: це спеціальне робоче простір, який може орендувати один співробітник буквально на пару годин в день. Коворкинги, як і багато іншого, прийшли до нас з-за кордону і припали до смаку прогресивним працівникам, яким не хочеться цілий день сидіти в офісі, але іноді доводиться проводити зустрічі з клієнтами або просто працювати далеко від дому в більш діловій атмосфері.

Сьогодні до послуг коворкінг охоче вдаються різні компанії, яким також потрібно проводити зустрічі із замовниками і партнерами, організовувати конференції та інші ділові заходи. Вся справа в тому, що офіси в центрі міста останнім часом значно подорожчали, а доходи компаній при цьому знизилися. Ось і довелося бізнесменам вибрати нерухомість скромніше. Але питання репутації і престижу, незмінним атрибутом яких є офіс в центрі, своєї актуальності не втратили. Щоб не вдарити в бруд обличчям, важливі заходи почали все частіше проводити в коворкингах.

Якщо ви вирішили скористатися новою хвилею популярності коворкінг і заробити на них, вам потрібно знати деякі правила успіху в цій справі.

Перше з них — все вирішує місце. Якщо ваші клієнти «втекли» з центральної частини міста, то вам цього робити ні в якому разі не слід. Будівля для коворкінгу потрібно вибрати так, щоб воно знаходилося в престижному районі і до нього можна було швидко дістатися від зупинок громадського транспорту або станцій метро. Важливий пункт — наявність власної паркування.

Друге правило — дуже велике значення має зовнішній вигляд самого приміщення. Пам’ятайте, що ваші клієнти — великі і середньої величини компанії, а також працівники-представники креативного класу. Тому ремонт повинен бути не тільки якісним, але і стильним. Перевагу можна віддати дуже популярному сьогодні стилі «лофт». Враховуйте, що в такій справі не обійтися без конференц-залів, а значить потрібно потурбуватися і технічним оснащенням.

Оснащення та ремонт коворкінгу як правило вимагають досить великих вкладень, але спритні підприємці вдаються до однієї хитрості — бартеру. Вони укладають зі своїми потенційними клієнтами — дизайнерами, художниками і т. д. — угоди, за якими в обмін на дизайн-проект, картину або іншу потрібну річ надають солідну знижку.

Ну і звичайно третє правило — продумати максимум джерел для отримання прибутку. Насправді, здача коворкінгу для роботи фрілансерів і для проведення корпоративних заходів компаніям — лише верхівка айсберга його доходів. Зазвичай основну частину коштів коворкинги отримують від проведення освітніх заходів — семінарів, тренінгів і т. д. І тут теж є ряд нюансів, найважливіший з яких — потрапити в свою аудиторію. До відкриття коворкінгу ще неясно, хто основна частина відвідувачів — серйозні програмісти, креативні художники або допитливі журналісти. Але з початком роботи складу відвідувачів більш-менш проясниться, та орієнтувати освітні заходи доведеться саме на них. Пам’ятайте про якість самих тренінгів. Ваші експерти повинні бути затребуваними, порушувалися теми актуальними, а ціна на них — не захмарною.

Не варто забувати і про такі здавалося б тривіальні, але працюючі інструменти, як організація кафе на території коворкінг-центру.

В цілому, такий бізнес підійде скоріше для великих міст, хоча там і ви зіткнетеся з конкурентами. Перш, ніж виходити на ринок, не завадить вивчити затребуваність такого офісного формату, інакше ви ризикуєте не окупити вкладень. Ну а коворкінг-центри, які дійсно користуються попитом, як правило, окупаються за 1-1,5 року.

Share your thoughts