Колівінг: бізнес-ідея у сфері сервісу, іноземні

З недавніх пір в Росії набули популярності закладу нового «західного» формату — хостели і антикафе. Як показав час, вітчизняна публіка вже цілком дозріла для таких оригінальних рішень. До того ж, в результаті глобалізації почало змінюватися суспільство: молоді люди віддають перевагу більш вільний спосіб життя. Не стала винятком і наша країна:

сьогодні молодь прагне стати вільніше — не прив’язуватися до визначеного місця проживання, шукати себе в різних професіях, спілкуватися з однодумцями, поєднувати фріланс з можливістю подорожувати.

Так чому б підприємцям не заробити на прагненні до свободи?

Одним з «новоспечених» способів отримати прибуток є якесь «ультрасучасне гуртожиток» — колівінг. Основна мета даної бізнес-ідеї — надати доступне за ціною і необхідне для роботи та дозвілля простір. Цільова аудиторія коливингов — молодь у віці до 30-ти — ті, хто ще не створив сім’ю (а, може, і не планує зовсім), кому необхідно багато працювати і при цьому отримувати свіжі ідеї в процесі спілкування.

Що потрібно від підприємця?

По-перше, надання житлової площі. Розмір коливинга не має принципового значення, важливо наявність в квартирі (або в будинку) кухні, ванної, вітальні і декількох спалень.

По-друге, створення затишку в квартирі, якоїсь атмосфери. Іншим словом, якісний ремонт. Дизайн приміщення буде змінюватись залежно від потенційного клієнта (програмістам навряд чи сподобається та ж ситуація, що і артистам балету). У разі, якщо у підприємця недостатньо часу, коштів або фантазії для розробки унікального дизайну, цілком можна обійтися і універсальним євроремонтом.

По-третє, в приміщенні повинні бути всі зручності для проживання сучасної людини (само собою, гаряча і холодна вода, електрика, опалення, кондиціонери, і одна з найголовніших — високошвидкісний Wi-Fi). Не варто забувати про те, що колівінг частково задумана як заміна офісу, тому особливу увагу варто приділити створенню робочої атмосфери (столи, стільці, комп’ютери, принтери та інша офісна техніка). Більш того, власник квартири повинен підтримувати приміщення в чистоті (жителі повинні працювати, не відволікаючись на «битовуху»), а також стежити за справністю всіх технічних засобів у квартирі, заповнювати картриджі, забезпечувати клієнтів канцтоварами і т. д.

Потенційні мешканці коливинга — молоді люди, які проводять час у соціальних мережах.

Instagram з його яскравими картинками і привабливими хэштегами — найкращий спосіб залучення уваги. Можливо, вашим проектом зацікавиться один з блогерів, і тоді про вашому коливинге дізнаються всі його передплатники (тобто десятки тисяч людей). Відмінним способом є і традиційне «сарафанне радіо» — розповідь про досвід проживання в коливинге «з вуст у вуста».

Даний бізнес у нашій країні розвинений дуже слабо. Тому плюс цієї ідеї полягає в практично повній відсутності конкуренції. Здавалося б, успіх коливингу забезпечений тільки в містах з високою діловою активністю (Москва і Санкт-Петербург), проте це не зовсім так. Колівінг в невеликому селищі Кемеровській області Шерегеше тому підтвердження. Вартість проживання в ньому варіюється від 500 до 900 рублів на добу в залежності від дня тижня. У коливинге є кімната для посиденьок (симбіоз робочого кабінету і вітальні), «Коливер» (приміщення для тих, хто буде жити тривалий термін), «Тройничок» (для тих, хто подорожує втрьох), «Камера» (варіант для гостей, які приїхали на вихідні).

За словами експертів, у найближчі 20 років колівінг буде посилено розвиватися в нашій країні.

В інтерв’ю про можливості розвитку коливинга в Росії Сергій Крючков, директор з проектування Rose Group, говорить про те, що на зміну марксисткою ідеології з її комунами приходить поділ суспільства на більш дрібні соціальні групи за інтересами. У перспективі Rose Group планує перетворити один зі своїх об’єктів — історичний будиночок (точніше, його верхній поверх) в житло нового формату — колівінг.

Однак, на даний питання нуңно поглянути і з іншого погляду: коливер — молодий і, як вже було сказано раніше, не прив’язаний до певного місця осіб, отже, він може не затриматися у вашій квартирі на довгий час. Спілкування з такою аудиторією — певного роду ризик. Ризикувати чи ні? Вирішувати вам.

Share your thoughts