Допомога в підборі автомобіля за параметрами: бізнес-ідея для початківців, мінімальні вкладення, в маленькому місті, в сфері сервісу, для чоловіків

Статистика «Автостата» свідчить, що старі авто сьогодні продаються набагато краще нових. У лютому поточного року в Росії було продано 370 тис. машин з пробігом. Як видно, б/у автомобілі сьогодні досить популярні, що не дивно, адже вони дешевше нових. А дешевизна в кризу є чи не найбільш значним фактором покупки.

Але у всякої медалі є й зворотний бік. Демократична за ціною машинка, трохи поездившая і не позбавлений зовнішнього лиску, насправді може виявитися справжньою розвалюхи на колесах. При цьому якщо покупець авто — новачок, він може навіть не помітити цього: всі несправності виникають в ході експлуатації, коли колишній власник авто отримав і успішно витратив гроші.

Тому автолюбителям-початківцям, які зважилися на покупку авто з пробігом, доводиться залучати до процедури знайомих. А тим, у кого компетентних знайомих немає, — покладатися на власну інтуїцію. Хоча ці люди з радістю віддали б енну суму тому, хто допоможе відрізнити гарну стару машинку від металобрухту. Якщо ви саме з таких людей, то ви цілком можете побудувати бізнес на своїх знаннях про автомобілі, вклавши в це мінімум засобів.

Особливо добре бізнес, побудований навколо допомоги при купівлі вживаного авто, підійде не просто любителям, а працівникам або власникам СТО. При цьому важливо бути майстром-універсалом, який однаково добре розбирається і в підвісці, і в двигуні, і в електриці.

Микита Бояркін

власник компанії «Автопартнер»

Важливий нюанс бізнесу — спеціаліст повинен не тільки вміти вибрати машину, але і домовлятися з власником про зниження ціни. З різниці між первісно заявленої ціною і кінцевою сумою, відданої покупцем, часто і складає дохід.

Як влаштований бізнес?

Сама модель бізнесу допомоги у підборі уживаного авто досить проста: це пряма взаємодія між фахівцем і клієнтом. При цьому клієнт, звертаючись до фахівця, розповідає про свої побажання до авто, уподобання, про мету, з якою купується машина, а також про бюджет. Ви як фахівець для початку повинні проконсультувати звернувся: розповісти йому наскільки взагалі здійсненні його побажання, повідомити про плюси і мінуси тієї чи іншої моделі автомобіля.

Звичайно, постійно тримати в голові таку інформацію про кожному авто вкрай складно, тому краще відразу скласти базу даних, яка дозволить швидко зорієнтуватися. При цьому інформацію можна брати як з особистого досвіду, так і досвіду інших людей. Наприклад, в інтернеті чимало форумів, де люди обговорюють автомобілі і діляться цінною інформацією про них.

З допомогою всесвітньої павутини можна дізнатися скільки палива витрачає та чи інша модель автомобіля, які ціни на запчастини для неї, які технічні характеристики і багато іншого. Все це дозволить вам не розгубитися, зіткнувшись з питаннями потенційних клієнтів.

В результаті вашої консультації замовник повинен визначитися з моделлю автомобіля і конкретними вимогами до нього

Після цього можна переходити на наступний етап роботи — безпосередній пошук потрібної машини. Ознайомтеся з базою оголошень про продаж б/у автомобілів, виберіть підходящі за параметрами машини, зустріньтеся з їх власниками, огляньте авто, перевірте їх у русі. На цьому ж етапі потрібно збити ціну за автомобіль.

Після цієї роботи зателефонуйте своїм клієнтам і запропонуйте кілька гідних варіантів. Далі покупець може переглянути їх самостійно або у вашій компанії. Другий варіант кращий, оскільки продавець, якого ви насилу вмовили збити ціну, у вашу відсутність може піти назад.

Вже після того, як покупець вибере один із запропонованих вами варіантів, ви зможете отримати свій гонорар у вигляді фіксованої суми або відсотка від торгу.

В середньому, на підбір та придбання одного автомобіля йде близько 2 тижнів, розповідає Микита Бояркіна. При цьому в даний час до підприємця з проханням допомогти в придбанні авто звертаються 4-6 чоловік в місяць. І це аж ніяк не самий високий показник: клієнтів може бути і більше.

Інвестиції

Якщо ви досить компетентні, то на перших порах такий бізнес можна почати в поодинці. Вкласти при цьому доведеться тільки на реєстрацію ІП та рекламу. Бажано робити ставку на інтернет-просування: створіть свій сайт або паблік у соціальних мережах, дайте контекстну рекламу. Не забувайте і про велику силу сарафанного радіо: якщо ви зробите свою роботу максимально добре, вас будуть рекомендувати свої знайомим і знайомим знайомих.

Не зайвим буде також витратитися на спеціальне обладнання для визначення товщини шару фарби на кузові автомобіля і сканер для діагностики автоелектроніки. Їх можна позичити у знайомих, які працюють в СТО, або купити самостійно. Благо обладнання коштує зовсім недорого: ціни на толщемер для фарби стартують від 3600 рублів, а на сканер — від 990 рублів.

Однак це необов’язкова умова. Прилад не дає стовідсоткову інформацію. З нинішніми технологіями його досить легко обдурити. Набагато важливіше для майстра бути компетентним і мати практичні знання про підбір авто.

Особливості бізнесу

Варто зазначити, що бізнес у цій сфері має певну сезонність. Вона безпосередньо пов’язана з сезонністю продажів автомобілів. Останнім часом з-за економічної напруженості сезонність змінилася: машини можуть добре продаватися взимку і погано — влітку.

Основна складність бізнесу з підбору авто полягає не в інвестиціях або технічної складності, і не в необхідності наявності спеціальних знань.

На цю сферу діяльності сильно впливає людський фактор. Підбір авто за параметрами може бути важким у емоційному плані: клієнти можуть виявитися примхливими, а продавці вживаних авто — недружніми. Тому важливо вміти ладити з людьми, аргументувати свої доводи і бути стресостійким.

Ну і звичайно для того, хто хоче почати бізнес у цій сфері, обов’язковою умовою роботи є кришталева чесність. Саме від неї багато в чому залежить ваша репутація як бізнесмена.

Share your thoughts