Бізнес в гаражі. Ідеї

«Який бізнес відкрити в гаражі?» — питання, яким всерйоз задаються дуже багато жителів нашої країни. Різні гаражні бізнеси активно почали відкриватися в нашій країні ще з середини 90-х роках, коли багато заводи виявились закритими, або на межі закриття, а їх працівники змушені були якось виживати. Тоді-то в гаражних кооперативах кваліфіковані токарі, слюсарі та інші фахівці стали влаштовувати майстерні, де виточували деталі, відкривали виробництва меблів і т. д.

З плином часу популярність власного бізнесу в гаражі тільки зростала. Сьогодні в деяких регіонах Росії за рахунок своєї справи в гаражі живе величезний пласт населення. Наприклад, на півдні Росії гаражні ремісники складають більше 50% жителів, а в різних містах Поволжя — від 20 до 45%.

При цьому про відкриття бізнесу в гаражі все частіше замислюються не тільки колишні заводські робітники, для яких це чи не єдиний спосіб виживання, але і сучасні молоді люди з «креативного класу». Що ж змушує останніх відкрити бізнес в гаражі?

Марія Дем’янова

Генеральний директор «Прокат декору «pro-oblepixa»

Коли людина приходить до думки, що йому потрібно відкрити свою справу, особливо якщо воно буде засновано не на інтелектуальному, а на цілком реальний товар, то необхідно приміщення, в якому ці товари будуть вироблятися і перебувати. Гараж — це найдорожче і доступне приміщення для простого початківця бізнесмена.

При цьому на відміну від домашнього бізнесу, гараж сприймається як деякий офіс, який створює відчуття «я ходжу на роботу, яку створив сам». Коли ти працюєш вдома, то ти незмінно стикаєшся з думкою домодчацев, що ти лобуряка і сидиш вдома, гараж рятує нещасного бізнесмена від прискіпливих поглядів.

А ще у тебе не цокає в голові жахливі годинники, які кожен місяць кричать про немислимих орендних виплатах і грізних орендодавців. Гараж може розширюватися вгору і вшир — побудувати верхній поверх або викупити гаражі сусідів ніхто тобі не заборонить.

Одним словом, використання гаража для ведення власного бізнесу дозволяє не тільки заощадити на оренді приміщення, але і при цьому і забезпечити більш-менш комфортні (в порівнянні з домашніми) умови для своєї справи.

Підводні камені

Але при всіх цих плюсах бізнес в гаражі має і певні підводні камені. Головний з них — спірна законність даного підприємства. Все-таки, гараж — це насамперед приміщення для автомобіля, а не для організації торгівлі або виробництва. «Підігнати» його під вимоги СЕС або пожежного нагляду буде не так вже просто, тим більше якщо ви не збираєтеся відкривати бізнес, якому в гаражі саме місце (наприклад, шиномонтаж або автомийку). А без дотримання стандартів та наявності дозвільних документів про законність бізнесу і говорити не доводиться.

Тим не менше, більшість «гаражників» це не зупиняє. Вони працюють поза поле зору держави, використовуючи для пошуку клієнтури і збуту продукції старі зв’язки. Варто визнати, що частина гаражних бізнесменів все-таки реєструє ІП або ТОВ, але їх відсоток малий.

Ще одна можлива проблема — незгода з вашим бізнесом керівництва гаражного кооперативу або сусідів. Постійні скарги від тих і від інших здатні занапастити справу на корені.

Але навіть якщо всі питання з оформленням і сусідами вирішені, у гаражного бізнесу ще один серйозний мінус. Найчастіше гаражі територіально віддалені від густонаселених районів, великих транспортних магістралей, зон доброго трафіку.

Одним словом, гаражі часто розташовуються в промзонах, на отшибах, куди ваші потенційні клієнти не забредуть мимохідь.

Більше того, вони не поїдуть до вас у нетрі навіть цілеспрямовано. Тому для більшості видів бізнесу гараж, «захований» на околиці місті серед десятків або сотень своїх близнюків, просто не підійде. А ось вдале розташування поблизу транспортних та людських потоків зіграє тільки на руку.

Ще один підводний камінь бізнесу в гаражі полягає у ризику втратити все відразу. Справа в тому, що гаражі в міській межі в будь-який момент можуть потрапити під знесення через ймовірного будівництва дороги, ТЦ або житлового комплексу на землі, де розташований кооператив. І якщо вартість самого гаража вам компенсують, то вкладені в бізнес, гроші зникнуть без сліду. Ризик втратити все зростає і в зв’язку з тим, що останнім часом влада активізувала боротьбу з «гаражниками». Наприклад, в Москві під знесення потрапили 10 тис. гаражів, що входять в комплекс «Шанхай».

Так чи інакше, якщо ви серйозно налаштувалися вести свій бізнес в гаражі, його в першу чергу варто підготувати до цього. Адже чотири стіни, дах та підлогу — далеко не все, що буде потрібно для комфортної роботи.

Гараж вимагає підготовки

Перш ніж відкривати в гаражі свій бізнес, доведеться гарненько вкластися в майно. У першу чергу потрібно облаштувати сам гараж: приміщення має бути теплим і світлим, у нього варто провести водопостачання і каналізацію. Ну і звичайно, елементарний затишок і презентабельний вигляд теж ніхто не скасовував, тому внутрішня і зовнішня обробка — вкрай бажані атрибути.

Наведення зовнішнього лиску — всього лише питання грошей. Для ремонту гаража вам знадобляться будівельні суміші, утеплювачі, світильники, оздоблювальні матеріали і т. д. А ось з опаленням, світлом, водою та іншими комунікаціями можуть виникнути додаткові складності.

Справа в тому, що не завжди можна підключити гараж до міських мереж комунікацій. В цьому випадку доведеться проводити локальні мережі. Це збільшить витрати — і тимчасові, і трудові, і грошові — в кілька разів.

Сума вкладень буде залежати не тільки від того, в якому стані ваш гараж знаходиться зараз, але і від того, який бізнес у ньому ви зібралися відкривати.

Наприклад, якщо ви хочете, щоб гараж приносив пасивний дохід, виконуючи роль складу, вкладень потрібно буде мінімум. Доведеться тільки утеплити його, обробити, а також встановити стелажі або інше обладнання для зберігання.

Для автосервісу також знадобиться спеціальне обладнання, покупка і установка якого може відчутно збільшити витрати. Витрати на покупку і монтаж виробничої лінії при відкритті майстерні або виробництва в гаражі можуть виявитися ще більш серйозними. Кожен випадок доведеться розраховувати індивідуально, тому однозначно передбачити, скільки саме ви витратите на устаткування свого гаража, не можна.

Міфи про бізнес в гаражі

Варто обмовитися, що далеко не будь-який бізнес варто відкривати в гаражі. Дуже багато варіанти не можуть «вистрілити». Крім того, частина бізнесів в гаражі робити просто не можна.

Швидше за все, коли ви будете шукати ідеї бізнесу в гаражі, вам не раз попадуться на очі пропозиції відкрити пекарню, коптильню або цех по виробництву пельменів. Основна проблема з харчовими виробництвами — достатні високі вимоги до приміщення з боку Росспоживнагляду.

Там, де будуть готується продукти харчування, повинні бути не тільки устаткування і водопостачання, але джерела денного світла, витяжки, а також спеціальний ремонт і регулярне прибирання. Погодьтеся, що обладнати гараж відповідно до встановлених санітарно-епідеміологічними стандартами проблематично.

Торгівля — також не найкраще рішення для гаражного бізнесу. Всі ми пам’ятаємо, що золоте правило торгівлі — розташування у місці з гарним автомобільних і пішохідних трафіком, а гараж в переважній більшості випадків захований далеко від людських потоків.

Здавалося б, бізнес, пов’язаний з автомобілями та їх обслуговуванням, як раз те, що потрібно для гаража. Однак це аж ніяк не завжди так. Дуже багато тут знову залежить від розташування.

У автомобільного бізнесу в гаражі можуть бути й інші недоліки. Зокрема, автомийки, шиномонтажі та сервіси — бізнеси з досить високою конкуренцією, тому стартувати і напрацювати свою клієнтуру буде дуже непросто. Що стосується надання модних серед молоді послуг, таких як, наприклад, незвичайні види фарбування, їх популярність може з часом зійти нанівець, і в результаті ви залишитеся без клієнтів.

Ще одна досить популярна ідея бізнесу в гаражі — сезонне зберігання шин і велосипедів. На перший погляд, усе логічно: тримати в квартирі 2-3 велосипеда або комплект літньої гуми просто ніде, тому багато хто з радістю погодяться заплатити енну суму і відправити їх в чийсь гараж до кращих часів. Але на практиці справи йдуть трохи інакше.

Костянтин Новгородов

Велком

По-перше, бізнес зберігання велосипедів дуже схильний до сезонності. Влітку ви просто не зможете вести роботу через відсутність попиту. По-друге, сама собі зберігання не рентабельно. Охочих здати велосипед або шини на сезон не так вже й багато. Приміром, ми в останньому сезоні прийняли на зберігання тільки 120 велосипедів.

Зберігання доцільно організовувати хіба що як бонус до торгового бізнесу або шиномонтажу, оскільки клієнти здають шини та велосипеди туди ж, де «перевзувалися» або готували велосипеди до сезону.

Можна сказати, що ідеальний варіант бізнесу в гаражі — це створення невеликого нехарчового виробництва або майстерні. І те, і інше в сутності не вимагає розташування на перетині транспортних і пішохідних потоків. При цьому збувати ваші вироби і «розкручувати» бізнес допоможе всюдисущий інтернет.

Одним словом, бізнес в гаражі зовсім не так простий, як може здатися на перший погляд. Щоб організувати свою справу в гаражі, доведеться серйозно підійти не тільки до вибору самої бізнес-ідеї, але і до його облаштування. Ретельно виберіть ідею з маси приглянувших вам, оцініть всі ризики, зрозумійте, підійде вона.

Share your thoughts