Бізнес-ідеї в домашніх умовах

“>

«Власний бізнес» — це словосполучення у свідомості багатьох майбутніх бізнесменів сприймається як синонім свободи. Можливість розпоряджатися своїм часом як завгодно і ніяких більше ненависних підйомів по будильнику, стояння в ранкових і вечірніх пробках, сидінь в офісі від дзвінка до дзвінка…Адже бізнес можна вести де завгодно: хоч на білому піщаному пляжі на Мальдівах, хоч на м’якому дивані у своїй затишній квартирці.

До речі, останній варіант сьогодні здається бізнесменам все більш привабливим. Ще б, адже не виходячи зі своєї «нори» можна творити великі справи, не звертаючи уваги на зовнішні обставини. А тому все частіше до «бізнесу на дому» звертають свої погляди молоді мами в декреті, пенсіонери, та й просто поціновувачі свободи працездатного віку.

Ось тільки перспективи такого бізнесу досить часто залишаються досить туманними. Не кустарний чи це заробіток? Чи справді можна займатися домашнім підприємництвом, повністю забезпечуючи себе і постійно нарощуючи обсяги? А можна взагалі домашню самозайнятість вважати повноцінним бізнесом? І які мінуси і плюси бізнесу на дому?

Бізнес на дому: а бізнес чи?

Сьогодні завдяки інтернету та супутніх технологій вести справи з дому може хто завгодно. В домашніх капцях і м’якому кріслі працюють начальники, рядові співробітники компаній і «слуги багатьох панів» — фрілансери. А отже, далеко не кожного, хто працює з дому, можна вважати бізнесменом. І якщо з найманими працівниками, які працюють на «удаленке» на благо однієї фірми, все ще більш-менш зрозуміло, то визначити, де ж проходить тонка грань між фрілансом і бізнесом, можна далеко не завжди.

Звичайно, навряд чи хтось назве фрілансером кухаря або, наприклад, швачку. То чи термін для таких сфер діяльності не підходить, то люди вже звикли до домашнім майстрам і не намагаються навісити на них ярлик. Але кожного з таких майстрів можна вважати власником бізнесу?

Однозначно на це питання відповісти складно. Не прояснює ситуацію і реєстрація «домашнього» бізнесмена як ІП або юридичні особи. Формально, це вже бізнес, але такий критерій переконує далеко не всіх.

Навіть якщо майстер крім виробництва своїх виробів, проводить майстер-класи, навчає людей своєї справи, це ще не бізнес

Ще складніше відокремити бізнес від фріланса в галузях, пов’язаних зі створенням будь-якого інтелектуального продукту. У самому справі, маркетолог, що працює з іншими компаніями на аутсорсингу, — бізнесмен або фрілансер? А перекладач? Дизайнер? Як же самі підприємці визначають межу між бізнесом і фрілансом?

Сергій Трубадур

Агентство веб-копірайтингу Сергія Трубадура

Фріланс і самозайнятість — по суті, одне і те ж. Виконавець виступає не найманим працівником, а контрагентом у проектах різних замовників.

Самозайнятість теж можна вважати формою бізнесу, але спрощеною. Співпраця частіше тимчасове, проектне, хоча буває і постійним. І, на відміну від найманого працівника, фрілансера не забезпечують засобами виробництва. Але це теж бізнес, на мою думку.

Арсеній Медведєв

Фотокомпания.рф

На мій погляд, будь-фріланс — бізнес, але не будь-який бізнес — фріланс. Людина, що працює на себе, наприклад, розробляє програми, не виходячи з дому, хіба не може називати себе підприємцем? У нього є власні канали залучення клієнтів, алгоритми роботи, прибуток і витрати. Мабуть, єдина вимога до фрілансеру, щоб він міг гордо називати себе «підприємець» — серйозний і професійний підхід до своєї справи.

Світлана Казновская

Кондитерська «Шматочок щастя»

Для мене грань бізнесу і фріланса проходить там, де з’являється необхідність взяти найманих працівників, і вони все-таки беруться. Тому що можна піти по шляху збільшення цін на вироби і таким чином залишати обсяг роботи на колишньому рівні і самостійно справлятися із замовленнями, як і раніше.

Поява ж співробітників — це дуже серйозний крок для будь-якого підприємця-початківця. Різко зростає і рівень відповідальності, і обороти (в ідеалі). Ось тут вже починається справжній бізнес. І абсолютно неважливо, де все відбувається: вдома або в офісі.

Іван Труфанов

Werbary

Розділення бізнесу і фріланса дуже просте — якщо у вас саме бізнес, то він не повинен залежати від кількості витраченого на нього часу. Наприклад, якщо я просто пропоную свої послуги, то у мене є 8-10 годин в день і певний стеля доходів, який не пробити.

Якщо ж ми говоримо про те, що я збираю команду таких же фахівців, як я, вони стають моїми співробітниками, то це вже можна назвати бізнесом. Але співробітники — не обов’язковий критерій. Якщо ви створили самостійно продукт, який можна тиражувати без вашої участі — це теж можна вважати бізнесом.

Якщо підсумувати думки підприємців, то робота на дому може вважатися бізнесом в тому випадку, якщо відповідає ряду критеріїв. А саме, бізнес не має напряму залежати від витрачається на нього часу і може працювати і без безпосереднього втручання його власника, він повинен приносити відчутний дохід на постійній основі (інакше це просто підробіток) і найчастіше припускає наявність працівників, а не тільки самого бізнесмена.

Тепер, коли ми нарешті розібралися, ніж бізнес відрізняється від усіх інших видів домашньої діяльності, варто розібратися, кому він взагалі підходить.

Бути чи не бути?

Бізнес, що базується на житлоплощі самого бізнесмена, може бути скільки завгодно різноманітним. І наш розділ з бізнес-ідеями для дому — прямий тому доказ. Так само як і звичайна повсякденна життя, в якій підприємці заробляють тим, що готують на своїх кухнях обіди, десерти, шиють у своїх вітальнях одяг і аксесуари, запускають за допомогою своїх ПК цікаві онлайн-проекти і навіть продають товари.

Але все-таки для одних видів бізнесу домашня локація підходить значно краще, ніж для інших. Насамперед домашнім бізнесом можуть займатися ті, хто може працювати з клієнтами віддалено. Якщо основний канал продажів — це інтернет, то безумовно бізнес підходить для дому.

Емма Каирова

Індивідуальний підприємець

Я — перекладач і редактор. Мати офіс і витрачати час, гроші і сили на те, щоб до нього дістатися, для мене нераціонально і економічно недоцільно. Всі завдання від клієнтів і виконану роботу я отримую і передаю через інтернет.

Єлизавета Викулова

Тут інфографіка

Для сфер бізнесу, пов’язаних з графічним, веб-дизайном, для ілюстраторів, сценаристів та інших подібних професій робота поза офісом є непросто можливою, але часто і необхідною, так як для роботи творчих фахівців бажані спеціальні умови, наприклад, вільний графік. На сьогодні не бачу жодної причини для такого бізнесу, як студія графічного дизайну або відеостудія, мати свій власний офіс.

Вдома можна відкрити невеликий інтернет-магазин, займатися дизайном, розробляти сайти, продавати послуги інших фірм в якості посередника і багато іншого. Але якщо з інтернетом майбутній бізнесмен на «ви», то і в цьому випадку цілком можна вести основну частину роботи з дому. Наприклад, якщо ваша діяльність передбачає зустрічі з клієнтами, їх зовсім необов’язково організовувати в офісі, цілком можна облюбувати і симпатичне кафе неподалік.

Вдома можна організовувати і невеликі виробництва — пекти торти, виготовляти пластикові картки і т. д. Правда, дуже важливо, щоб такий бізнес не доставляв незручностей ні мешканцям, ні сусідам. Майте на увазі, що часто така діяльність має напівлегальний характер. Ті ж торти, згідно з нормами Росспоживнагляду, просто не можна готувати в приміщенні, що не відповідає ряду вимог. А домашня кухня найчастіше якраз і не відповідає їм.

Ну і звичайно, є види бізнесу, яким будинку просто не місце. В першу чергу, мова йде про діяльність, пов’язану з великими обсягами товарів або вимагає спеціальних технічних умов. Складно собі уявити продуктовий супермаркет або ковальську майстерню в звичайній квартирі, так само як і виробництво фермерських продуктів.
Але навіть у випадку, коли ваша діяльність ідеально підходить для дому, немає ніяких гарантій, що ви зможете успішно вести свій бізнес в таких умовах. Не всім командам вдається злагоджено працювати віддалено. Не всі люди добре працюють поза офісом.

Фактори ризику та недоліки домашнього бізнесу:

Складно змусити себе працювати з повною самовіддачею. Будинок має скоріше до відпочинку, так і домашнім не завжди зрозуміло, що саме ви працюєте, а не сидіти штани.

Важко вийти на солідних клієнтів. Відсутність офісу в центральному районі міста для великих корпоративних замовників, які реально можуть підвищити обороти вашого бізнесу, часто є серйозним мінусом. Такої компанії не довіряють. Крім того, вдома у вас не завжди є можливість виконувати великі замовлення.

Брак живого спілкування. І тут мається на увазі не тільки те, що бізнесмен може «здичавіти», сидячи в чотирьох стінах. Якщо ви працюєте з працівниками на «удаленке», іноді може бути важко досягти порозуміння в якихось питаннях, що потребують командної роботи.

Обмеження в зростанні компанії. Підкорювати нові вершини і масштабуватися, сидячи на стільці у себе вдома, неймовірно складно. Найчастіше домашній бізнес розвивається до певної межі, а після впирається в невидимий стелю, так і залишаючись микропредприятием.

Незважаючи на всі перераховані труднощі і обмеження, ведення бізнесу з дому все-таки має ряд переваг. Адже Не дарма все більше число потенційних і діючих підприємців обирають саме домашню локацію.

Плюси бізнесу над дому:

Економія на витратах. Перший і самий значний пункт витрат, який ви зможете просто викреслити — орендна плата за офіс. Адже ніякого офісу у вас немає. Ну і крім того, що часто теж важливо, комунальні послуги ви будете оплачувати за ставками для фізосіб. У більшості випадків можна також забути і про витрати на транспорт.

Вільний графік. Ви цілком можете почати свій робочий день у зручний для вас час, прокинувшись при цьому буквально за 5 хвилин до старту.

Широка географія замовлень. У багатьох випадку працюючи з дому ви не обмежені числом потенційних клієнтів тільки в своєму місті. Адже ви спокійно можете працювати з замовниками з будь-якої частини країни, а можливо і з-за кордону.

«Вилка цін». Працюючи і живучи в глибинці, де ціни як правило нижче, ви цілком можете працювати зі столичними клієнтами по столичним ж розцінками.

Варто зазначити, що деякі з плюсів і мінусів домашнього бізнесу досить умовні. Наприклад, далеко не завжди є можливість використовувати «вилку цін» чи виконувати замовлення для компаній з іншого кінця світу. Але так чи інакше, домашній бізнес — непогана можливість початківців бізнесменів спробувати свої сили, не втративши дуже великих грошей.

Share your thoughts