Бізнес-ідеї для жінок

Часи, коли бізнес вважався тільки чоловічим заняттям, давно пройшли. Сьогодні дами не відстають від кавалерів у прагненні здобути фінансову незалежність. Однак жіноче підприємництво як і раніше розглядається як самостійний феномен, окремо від підприємництва «взагалі».

На цю тему навіть існують спеціалізовані дослідження. Наприклад, громадська організація малого та середнього бізнесу «Опора Росії» нещодавно склала індекс підприємницької активності жінок.

За даними дослідження, сьогодні серед російських бізнесменів жінок лише 27%. Але пані не вважають, що підприємницька стезя — тільки для обраних. Майже дві третини з них бачать себе підприємцями в перспективі, а більше половини впевнені, що веденню бізнесу можна навчитися. Щоправда, на шляху до цієї благородної мети їм заважають брак часу, знань і засобів, а також ряд інших факторів.

Навіщо жінки ідуть у бізнес?

Окремо варто розповісти про причини, які змушують дам задуматися про свою справу. На першому місці матеріальний стимул — жінки, точно так само, як і чоловіки, хочуть більше заробляти. Друге за значимістю обставина — бажання реалізувати свою ідею або принести користь суспільству.

Світлана Стерхова

директор InnovМаркетинг

Для мене власний бізнес — це свобода вибору займатися тим, що мені подобається. Я можу вибирати найбільш цікаві проекти, а крім того сама визначаю свою завантаження.

Світлана Ємельянова

співвласник і генеральний директор Консалтинг-Центру «КРОК»

Тема самореалізації, як мені здається, для жінок-підприємців не є такою важливою, як для підприємців-чоловіків. А в іншому, як мені видається, немає гендерних відмінностей. Люди йдуть у бізнес, тому що хочуть бути господарями свого життя, цінують свободу дій, часу й рішень. Хочуть, щоб їх життя управлялися їх, а не чужою волею.

Ще один фактор, який змушує жінок зробити вибір на користь власного бізнесу — це бажання проводити більше часу з сім’єю.

Дарина Пантюх

засновник Personal Partner Consulting boutique

На жаль не всі роботодавці розуміють, як важливо для жінки мати вільний графік або скорочений робочий день. І кожен раз доводиться відпрошуватися зі скрипом, пояснюючи, що у дитини важливий захід в школі або він захворів.

Олена Лисенкова

генеральний директор Hospitality Income Consulting

Будь-якій жінці в житті потрібно знайти баланс між кількома речами: сім’єю, дітьми, роботою та собою. Для того, щоб це зробити, кожен вибирає свій шлях. Для активної жінки, успішного фахівця і професіонала відкриття власного бізнесу розширює межі можливої самореалізації при одночасній можливості пошуку балансу між роботою і всіма іншими частинами життя.

Але тим потенційним підприємницям, яким саме рухає бажання мати більше вільного часу не варто вважати, що відкриття ІП або ТОВ відразу ж розв’яже їм руки і дасть можливість частіше бачитися з родиною. На перших порах бізнес вимагає великої уваги і безлічі зусиль. Можливо, на якийсь час доведеться і зовсім забути про сімейних справах. Так, засновниця мережі автоцентрів «Вилгуд» Барно Турсуновой довелося виїхати до Москви, щоб втілити мрію про власний бізнес, а дітей залишити на батьківщині в Ташкенті.

Що воліють дами?

Мотиви, за якими жінки приходять в бізнес, накладають певний відбиток і на те, яку саме сферу діяльності вони вибирають. Найбільш привабливою для відкриття власного бізнесу дами вважали сферу послуг. Вона, як правило, дозволяє і користь від своєї діяльності побачити відразу ж, і матеріальних вкладень вимагає не так багато, як організація виробництва. До останнього, до речі, пані виявляють найменший інтерес.

Цікаво, що у сфері послуг жінки воліють працювати в закладах харчування, а не у сфері краси. А ось ті, хто хотів би розвивати бізнес в торгівлі, з великим задоволенням продавали б губну помаду, а не туфлі або ковбасу. У сфері виробництва пані віддають перевагу легкій промисловості — харчового, текстильного виробництва або створення дитячих іграшок.

Такий вибір галузей цілком вкладається в традиційне уявлення про те, яку роботу вважати «жіночої». Ми з більшою ймовірність очікуємо побачити жінку на посаді власниці кафе, директора магазину косметики або керівника проекту створення модного одягу. Але такі очікування аж ніяк не завжди вірні і можуть зіграти з бізнесвуман злий жарт.

Світлана Соколова

генеральний директор PROMT

Бізнес є бізнес, і в ньому на перший план виходять питання компетенції, уміння побудувати стабільну модель і працювати з негативом, розробити грамотну стратегію. Це не залежить від приналежності до того або іншого підлозі.

Більше того, поділ на «жіноче» і «чоловіче» закладає обмеження, що в кінцевому підсумку негативно може позначитися на бізнес-процесах. Наприклад, різні стереотипи на кшталт «не чоловіча/не жіноча це справа» можуть вплинути на рішення відмовитися від тієї чи іншої сфери діяльності, до якої є схильність, інтерес укупі з підприємницькою хваткою.

Труднощі та переваги жіночого бізнесу

Так чи інакше, жінкам доводиться справлятися з цілим набором соціальних ролей, кожну з яких важливо виконати однаково добре. Крім того, вони змушені стикатися з думкою оточуючих і їх очікуванням. Все це призводить до того, що дами, які розвивають свій бізнес-проект можуть зіткнутися з нехарактерними для чоловіків-підприємців складнощами.

Алевтина Валітова

директор російського представництва японського бренду дитячого одягу преміум класу Miki House

Звичайно, світ бізнесу сформований чоловіками, і те, що жінка стикається з певними труднощами очевидно і природно. Це може бути опір персоналу, або неприйняття колегами або партнерами-чоловіками, що частково відбувається через жіночої емоційності. Але в той же час емоційність та інтуїція — це козирі бізнес-леді.

Ганна Левітова

керуючий партнер міжнародного агентства нерухомості W1 Evans

Складно собі уявити, щоб чоловіка хто-небудь запитав, стикається зі специфічними для його статі складнощами в бізнесі. Сама постановка питання говорить про те, що жінка досі, на жаль, не сприймається як повноцінний ділова людина. Жінок також часто запитують, як вони поєднують успішну кар’єру і сім’ю, неначе у чоловіків не буває сімей чи ні сімейних обов’язків.

Ймовірно, в цьому і є складність: жінці потрібно докладати більше зусиль, щоб співрозмовники сприймали її серйозно. Тим не менш, ділові жінки в Росії давно звикли докладати більше зусиль і не помічають цих труднощів.

Правда, не всі жінки-підприємці стикаються з дискримінує ставленням. Деякі з них вважають, що ставлення до них нічим не відрізняється від ставлення до чоловіків. Інші впевнені, що головне — отримувати задоволення від того, що робиш. І саме це дасть сили іти до своєї мети і долати перешкоди.

Ряд підприємниць вважає, що у них є і переваги перед колегами-чоловіками. Зокрема, бізнеследі розповідають про те, що їм легше справити сприятливе враження на переговорах, «включивши» свою жіночу чарівність. Деякі жінки-підприємниці навіть будують на основі типово жіночих рис характеру свій стиль управління компанією.

В своєму стилі

«Жіночий стиль ведення бізнесу», «жіночий стиль управління» — вельми популярні вирази. Їх сенс будується навколо рис характеру, які традиційно приписуються жінкам: емоційність, м’якість, здатність співпереживати. Стиль керівництва, побудований на цих постулатах, часто протиставляється «чоловічому» стилю, в основі якого розважливість, твердість рішень і непохитність. Тим не менш, для багатьох керівниць прийняте поділ на «жіночий» і «чоловічий» стиль ведення бізнесу — лише умовність.

Ганна Левітова

керуючий партнер міжнародного агентства нерухомості W1 Evans

Ніякого «жіночого» або «чоловічого» стилю ведення бізнесу не існує. Жінки, як і чоловіки, бувають жорсткими або поступливими, впевненими або тривожними, здатними і не дуже. Стиль ведення бізнесу залежить від індустрії, характеру, освіти і досвіду керівника, а не від статі, росту, ваги або кольору волосся.

Каменем спотикання при обговоренні жіночого стилю ведення бізнесу може стати підвищена емоційність, яку часто приписують жінкам. І в цьому питанні думки керівниць розходяться. Хтось вважає, що жіноча емоційність — міф, а хтось бере її ледь не за основу роботи.

Ніна Жукова

віце-президент Уральського Фонду Розвитку Бізнесу

Незважаючи на те, що як правило жінки зовні емоційніше чоловіків, управляємо ми своїми емоціями набагато краще. Це не просто думка, це мої особисті спостереження. У мене був досвід ведення спільного бізнесу і з жінками, і з чоловіками. Жінки краще справляються зі стресовими ситуаціями. Ми діємо м’яко, але цілеспрямовано, що в багатьох ситуаціях дає кращий результат, ніж дія «напролом».

Жіночий бізнес часто будується і працює на емоціях, а не лише на здоровому глузді та розрахунку. Але хто сказав, що це погано? Емоційні промо-кампанії зазвичай виграють.

Тетяна Брагіна

співзасновник GoodSellUs

Жіночий бізнес часто будується і працює на емоціях, а не лише на здоровому глузді та розрахунку. Але хто сказав, що це погано? Емоційні промо-кампанії зазвичай виграють.

Тим не менш, багато підприємиці вважають, що жіночий стиль ведення бізнесу — зовсім не вигадка, а об’єктивна реальність. І часто вона дає кращий результат, ніж типово чоловічий підхід.

Олена Серпень

коуч, бізнес-тренер, політтехнолог

Жінка, як правило, більш уважні до дрібниць — поки чоловіки готуються до польотів в космос, хтось просто наводить порядок на стартовому майданчику і штопає скафандр. Саме так працює жіноче чуття, дане природою багатьом дамам — побачити дрібниці, помітити їх вплив на загальний результат, десь навіть на рівні інтуїції відчути можливі загрози в напрямку відносин у колективі, незадоволеність своїми позиціями серед талановитих співробітників (керувати ними дійсно непросто), і також — забезпечувати баланс ризику та обережності.

Барно Турсунова

мережа автосервісів Вилгуд»

Чоловіки часом страждають надмірною самовпевненістю і поспішністю. Жінка досконало вивчає сферу своєї діяльності, заздалегідь прораховує всі можливості і ризики. Це захищає її від неприємних несподіванок.

Серед інших жіночих рис управління бізнесом, які безсумнівно підуть йому на користь, підприємниці називають клієнтоорієнтованість, уважність до деталей і послідовність у діях. Не дивно, що жінки з таким набором якостей воліють працювати в сфері послуг. Здатність побачити в клієнті не гаманець, а людину, і поставитися до нього відповідно дає фору лідерської хватці.

Але якщо ви не володієте типовими жіночими рисами характеру, то можливо і не варто ламати голову над питанням: «Який бізнес почати жінці?». Просто вибирайте ту сферу, яка припаде до душі, і розвивайте в неї свою справу так, як вам комфортно, не дивлячись на скептиків.

Share your thoughts