Бізнес-ідеї для жінок

Часи, коли бізнес вважався тільки чоловічим заняттям, давно пройшли. Сьогодні дами не відстають від кавалерів у прагненні здобути фінансову незалежність. Однак жіноче підприємництво як і раніше розглядається як самостійний феномен, окремо від підприємництва «взагалі».

Читайте также: Новости России Украины и мира.

На цю тему навіть існують спеціалізовані дослідження. Наприклад, громадська організація малого та середнього бізнесу «Опора Росії» нещодавно склала індекс підприємницької активності жінок.

За даними дослідження, сьогодні серед російських бізнесменів жінок лише 27%. Але пані не вважають, що підприємницька стезя — тільки для обраних. Майже дві третини з них бачать себе підприємцями в перспективі, а більше половини впевнені, що веденню бізнесу можна навчитися. Щоправда, на шляху до цієї благородної мети їм заважають брак часу, знань і засобів, а також ряд інших факторів.

Навіщо жінки ідуть у бізнес?

Окремо варто розповісти про причини, які змушують дам задуматися про свою справу. На першому місці матеріальний стимул — жінки, точно так само, як і чоловіки, хочуть більше заробляти. Друге за значимістю обставина — бажання реалізувати свою ідею або принести користь суспільству.

Світлана Стерхова

директор InnovМаркетинг

Для мене власний бізнес — це свобода вибору займатися тим, що мені подобається. Я можу вибирати найбільш цікаві проекти, а крім того сама визначаю свою завантаження.

Світлана Ємельянова

співвласник і генеральний директор Консалтинг-Центру «КРОК»

Тема самореалізації, як мені здається, для жінок-підприємців не є такою важливою, як для підприємців-чоловіків. А в іншому, як мені видається, немає гендерних відмінностей. Люди йдуть у бізнес, тому що хочуть бути господарями свого життя, цінують свободу дій, часу й рішень. Хочуть, щоб їх життя управлялися їх, а не чужою волею.

Ще один фактор, який змушує жінок зробити вибір на користь власного бізнесу — це бажання проводити більше часу з сім’єю.

Дарина Пантюх

засновник Personal Partner Consulting boutique

На жаль не всі роботодавці розуміють, як важливо для жінки мати вільний графік або скорочений робочий день. І кожен раз доводиться відпрошуватися зі скрипом, пояснюючи, що у дитини важливий захід в школі або він захворів.

Олена Лисенкова

генеральний директор Hospitality Income Consulting

Будь-якій жінці в житті потрібно знайти баланс між кількома речами: сім’єю, дітьми, роботою та собою. Для того, щоб це зробити, кожен вибирає свій шлях. Для активної жінки, успішного фахівця і професіонала відкриття власного бізнесу розширює межі можливої самореалізації при одночасній можливості пошуку балансу між роботою і всіма іншими частинами життя.

Але тим потенційним підприємницям, яким саме рухає бажання мати більше вільного часу не варто вважати, що відкриття ІП або ТОВ відразу ж розв’яже їм руки і дасть можливість частіше бачитися з родиною. На перших порах бізнес вимагає великої уваги і безлічі зусиль. Можливо, на якийсь час доведеться і зовсім забути про сімейних справах. Так, засновниця мережі автоцентрів «Вилгуд» Барно Турсуновой довелося виїхати до Москви, щоб втілити мрію про власний бізнес, а дітей залишити на батьківщині в Ташкенті.

Що воліють дами?

Мотиви, за якими жінки приходять в бізнес, накладають певний відбиток і на те, яку саме сферу діяльності вони вибирають. Найбільш привабливою для відкриття власного бізнесу дами вважали сферу послуг. Вона, як правило, дозволяє і користь від своєї діяльності побачити відразу ж, і матеріальних вкладень вимагає не так багато, як організація виробництва. До останнього, до речі, пані виявляють найменший інтерес.

Цікаво, що у сфері послуг жінки воліють працювати в закладах харчування, а не у сфері краси. А ось ті, хто хотів би розвивати бізнес в торгівлі, з великим задоволенням продавали б губну помаду, а не туфлі або ковбасу. У сфері виробництва пані віддають перевагу легкій промисловості — харчового, текстильного виробництва або створення дитячих іграшок.

Такий вибір галузей цілком вкладається в традиційне уявлення про те, яку роботу вважати «жіночої». Ми з більшою ймовірність очікуємо побачити жінку на посаді власниці кафе, директора магазину косметики або керівника проекту створення модного одягу. Але такі очікування аж ніяк не завжди вірні і можуть зіграти з бізнесвуман злий жарт.

Світлана Соколова

генеральний директор PROMT

Бізнес є бізнес, і в ньому на перший план виходять питання компетенції, уміння побудувати стабільну модель і працювати з негативом, розробити грамотну стратегію. Це не залежить від приналежності до того або іншого підлозі.

Більше того, поділ на «жіноче» і «чоловіче» закладає обмеження, що в кінцевому підсумку негативно може позначитися на бізнес-процесах. Наприклад, різні стереотипи на кшталт «не чоловіча/не жіноча це справа» можуть вплинути на рішення відмовитися від тієї чи іншої сфери діяльності, до якої є схильність, інтерес укупі з підприємницькою хваткою.

Труднощі та переваги жіночого бізнесу

Так чи інакше, жінкам доводиться справлятися з цілим набором соціальних ролей, кожну з яких важливо виконати однаково добре. Крім того, вони змушені стикатися з думкою оточуючих і їх очікуванням. Все це призводить до того, що дами, які розвивають свій бізнес-проект можуть зіткнутися з нехарактерними для чоловіків-підприємців складнощами.

Алевтина Валітова

директор російського представництва японського бренду дитячого одягу преміум класу Miki House

Звичайно, світ бізнесу сформований чоловіками, і те, що жінка стикається з певними труднощами очевидно і природно. Це може бути опір персоналу, або неприйняття колегами або партнерами-чоловіками, що частково відбувається через жіночої емоційності. Але в той же час емоційність та інтуїція — це козирі бізнес-леді.

Ганна Левітова

керуючий партнер міжнародного агентства нерухомості W1 Evans

Складно собі уявити, щоб чоловіка хто-небудь запитав, стикається зі специфічними для його статі складнощами в бізнесі. Сама постановка питання говорить про те, що жінка досі, на жаль, не сприймається як повноцінний ділова людина. Жінок також часто запитують, як вони поєднують успішну кар’єру і сім’ю, неначе у чоловіків не буває сімей чи ні сімейних обов’язків.

Ймовірно, в цьому і є складність: жінці потрібно докладати більше зусиль, щоб співрозмовники сприймали її серйозно. Тим не менш, ділові жінки в Росії давно звикли докладати більше зусиль і не помічають цих труднощів.

Правда, не всі жінки-підприємці стикаються з дискримінує ставленням. Деякі з них вважають, що ставлення до них нічим не відрізняється від ставлення до чоловіків. Інші впевнені, що головне — отримувати задоволення від того, що робиш. І саме це дасть сили іти до своєї мети і долати перешкоди.

Ряд підприємниць вважає, що у них є і переваги перед колегами-чоловіками. Зокрема, бізнеследі розповідають про те, що їм легше справити сприятливе враження на переговорах, «включивши» свою жіночу чарівність. Деякі жінки-підприємниці навіть будують на основі типово жіночих рис характеру свій стиль управління компанією.

В своєму стилі

«Жіночий стиль ведення бізнесу», «жіночий стиль управління» — вельми популярні вирази. Їх сенс будується навколо рис характеру, які традиційно приписуються жінкам: емоційність, м’якість, здатність співпереживати. Стиль керівництва, побудований на цих постулатах, часто протиставляється «чоловічому» стилю, в основі якого розважливість, твердість рішень і непохитність. Тим не менш, для багатьох керівниць прийняте поділ на «жіночий» і «чоловічий» стиль ведення бізнесу — лише умовність.

Ганна Левітова

керуючий партнер міжнародного агентства нерухомості W1 Evans

Ніякого «жіночого» або «чоловічого» стилю ведення бізнесу не існує. Жінки, як і чоловіки, бувають жорсткими або поступливими, впевненими або тривожними, здатними і не дуже. Стиль ведення бізнесу залежить від індустрії, характеру, освіти і досвіду керівника, а не від статі, росту, ваги або кольору волосся.

Каменем спотикання при обговоренні жіночого стилю ведення бізнесу може стати підвищена емоційність, яку часто приписують жінкам. І в цьому питанні думки керівниць розходяться. Хтось вважає, що жіноча емоційність — міф, а хтось бере її ледь не за основу роботи.

Ніна Жукова

віце-президент Уральського Фонду Розвитку Бізнесу

Незважаючи на те, що як правило жінки зовні емоційніше чоловіків, управляємо ми своїми емоціями набагато краще. Це не просто думка, це мої особисті спостереження. У мене був досвід ведення спільного бізнесу і з жінками, і з чоловіками. Жінки краще справляються зі стресовими ситуаціями. Ми діємо м’яко, але цілеспрямовано, що в багатьох ситуаціях дає кращий результат, ніж дія «напролом».

Жіночий бізнес часто будується і працює на емоціях, а не лише на здоровому глузді та розрахунку. Але хто сказав, що це погано? Емоційні промо-кампанії зазвичай виграють.

Тетяна Брагіна

співзасновник GoodSellUs

Жіночий бізнес часто будується і працює на емоціях, а не лише на здоровому глузді та розрахунку. Але хто сказав, що це погано? Емоційні промо-кампанії зазвичай виграють.

Тим не менш, багато підприємиці вважають, що жіночий стиль ведення бізнесу — зовсім не вигадка, а об’єктивна реальність. І часто вона дає кращий результат, ніж типово чоловічий підхід.

Олена Серпень

коуч, бізнес-тренер, політтехнолог

Жінка, як правило, більш уважні до дрібниць — поки чоловіки готуються до польотів в космос, хтось просто наводить порядок на стартовому майданчику і штопає скафандр. Саме так працює жіноче чуття, дане природою багатьом дамам — побачити дрібниці, помітити їх вплив на загальний результат, десь навіть на рівні інтуїції відчути можливі загрози в напрямку відносин у колективі, незадоволеність своїми позиціями серед талановитих співробітників (керувати ними дійсно непросто), і також — забезпечувати баланс ризику та обережності.

Барно Турсунова

мережа автосервісів Вилгуд»

Чоловіки часом страждають надмірною самовпевненістю і поспішністю. Жінка досконало вивчає сферу своєї діяльності, заздалегідь прораховує всі можливості і ризики. Це захищає її від неприємних несподіванок.

Серед інших жіночих рис управління бізнесом, які безсумнівно підуть йому на користь, підприємниці називають клієнтоорієнтованість, уважність до деталей і послідовність у діях. Не дивно, що жінки з таким набором якостей воліють працювати в сфері послуг. Здатність побачити в клієнті не гаманець, а людину, і поставитися до нього відповідно дає фору лідерської хватці.

Але якщо ви не володієте типовими жіночими рисами характеру, то можливо і не варто ламати голову над питанням: «Який бізнес почати жінці?». Просто вибирайте ту сферу, яка припаде до душі, і розвивайте в неї свою справу так, як вам комфортно, не дивлячись на скептиків.

Share your thoughts