Бізнес-ідеї для чоловіків

“>

Чоловіче підприємництво в Росії не прийнято обговорювати в гендерному ключі. Якось само собою мається на увазі, що бізнес — це чоловіча територія. Така думка підтверджується і результатами досліджень. За даними рекрутингової компанії Hays 85% російських фірм очолюють чоловіки. Серед лінійних менеджерів чоловіків теж більшість — 61%. За даними іншого джерело — громадської організації «Опора Росії» — чоловіків-підприємців в нашій країні сьогодні 73%.

Що стосується галузей, у яких чоловіки воліють вести бізнес, найпопулярнішою є торгівля. На другому місці — транспорт і зв’язок, на третьому — операції з нерухомістю та будівництвом. А ось сільське господарство виявилося зовсім непопулярним.

Варто відзначити, що все вищесказане справедливо в першу чергу для малого бізнесу. Компанії середнього масштабу набагато частіше працюють у промисловому виробництві і сільському господарстві.

Як видно, загальна картина відрізняється від того, що характерно саме для жіночого підприємництва. Нагадаємо, що жінки воліють починати бізнес у сфері послуг, зокрема громадського харчування, а також у торгівлі б’юті-товарами.

А ось причини, які змушують чоловіків відкривати свою справу, приблизно ті ж, що і у жінок. Головна з них — бажання бути незалежним і працювати на себе, а не «на дядю». На другому місці бажання збільшити свій рівень доходу, на третьому — зайнятися улюбленою справою. Серед інших мотивів для старту бізнесу називаються бажання бути успішним і гідно жити, а також прагнення передати свою справу дітям.

Якщо говорити про чинники, які заважають чоловікам почати свій бізнес, то вони також перегукуються з побоюваннями, які мучать жінок. На шляху обох статей встають такі перешкоди, як нестачу необхідних для відкриття власного бізнесу знань, а також брак коштів. Крім того, потенційних бізнесменів лякають можливі адміністративні бар’єри.

Стиль керівництва

Прийнято вважати, що жінки і чоловіки керівники керують своїм бізнесом по-різному. Оскільки чоловіків-керівників більшість, а жінки стали займати лідируючі позиції на роботі порівняно недавно, чоловічий стиль керівництва сприймається як щось, що існує за замовчуванням, і найчастіше обговорюється в порівнянні з жіночим.

Говорячи про типових рисах чоловічого управління компанією, прийнято виділяти наступні особливості:

1. Постановка глобальних завдань. Чоловіки-керівники зазвичай змальовують якийсь масштабний проект в загальних рисах, очікуючи що підлеглі все зрозуміють і почнуть реалізувати його.

2. Поспішність дій. Чоловіки часто беруться за справу, не проаналізувавши всі ризики. Але в той же час, існує думка, що чоловіки більш розважливі в бізнесі, ніж жінки, які діють за натхненням.

3. Жорсткість. Вважається, що чоловіки діють більш жорстко і впевнено. Це стосується як загальної стратегії розвитку бізнесу, так і окремих моментів, наприклад, переговорів.

Звичайно, не можна однозначно сказати, що стиль керівництва залежить від статі керівника. Колосальний вплив на нього чинять також сама галузь, в якій працює бізнесмен, а також індивідуальні особливості характеру керівника.

Не чоловіча справа?

Існує думка, що будь-яка робота може бути поділена на чоловічу і жіночу. Відповідно, і варто відкривати свій бізнес у відповідній сфері. Частково ця думка справедливо. За даними компанії Superjob.ru, на позиціях директорів з інформаційної безпеки або логістики частіше працюють чоловіки, на позиціях директорів з персоналу та рекламі — жінки.

Схоже поділ можна побачити і серед гендиректорів. Наприклад, IT поки вважається суто чоловічою територією, а дамам пристало керувати бізнесом, пов’язаним з дітьми.

Але реальне життя часто не вкладається в рамки наших стереотипів. Як наслідок, ми все частіше зустрічаємо жінок, які керують автомобільними виробництвами або мережами автоцентрів. Змінюється розстановка сил і в традиційно чоловічих сферах, наприклад, у виробництві будматеріалів. Сьогодні чи не половина працівників таких виробництв — жінки. Причому в деяких випадках вони не тільки не стикаються з зневажливим ставленням колег-чоловіків, але і отримують деяку фору, особливо якщо керують питаннями логістики.

Та ж тенденція характерна і для іншої сторони барикад. Чоловіки активно працюють у галузях, які за замовчуванням вважаються жіночими. При цьому завідують вони не тільки адміністративними питаннями або розширенням бізнесу.

Несподівано для самого себе в таку «жіночу» сферу діяльності потрапив Олександр Симонцев з Хабаровська.

Олександр Симонцев

власник двох приватних дитячих садків

До 2008 року я був одним з керівних співробітників головного офісу банку, але з настанням кризи я раптом опинився на вулиці. Я зрозумів, що банкіри стали нікому не потрібні, і задумався, хто ж тоді затребуваний в кризу.

Вже через три місяці ми з дружиною відкрили свій дитячий сад на дому. Так до нашим двом дітям додалося ще троє. Дружина готувала їжу і була педагогом, я ж став нянькою, вихователем і водієм в одній особі.

Варто сказати, що колишньому керівнику відділу по роботі з великим корпоративним бізнесом спочатку було ніяково вести переговори з ” важкими «клієнтами» 3-5 років, яких потрібно періодично садити на горщик. Але зовсім скоро я втягнувся, а вже через два роки роботи у нас вже було 90 дітей і дві філії.

Звичайно, батьки спочатку дивувалися, що завідувач дитсадком — чоловік, причому чоловік дуже великий і з бородою. Але зовсім скоро звикли.

Схоже, що наші уявлення про те, що є «чоловічим» справою, а що ні, вже пора міняти. Тим більше, що найчастіше вони виявляються абсолютно неправильними. Наприклад, багато хто з нас звикли думати, що у сфері торгівлі косметикою працюють виключно жінки. Але насправді все тут йде зовсім інакше.

Михайло Пестерев

власник інтернет-магазину еко-косметики CityNature.ru

Минулого тижня я провів переговори з шістьма клієнтами — керівниками оптових компаній, що працюють з косметикою. І тільки двоє з них виявилися жінками. Якщо говорити про галузі в цілому, то, за моїми спостереженнями 70%, а то і 80% директорів оптових компаній — чоловіки.

Сам я прийшов в сферу продажів косметики в 2012 році, коли і заснував свій інтернет-магазин. Ми з компаньйоном не думали, що цю галузь хтось може порахувати «жіночої». Ми в першу чергу проаналізували, продаж яких товарів зростають найбільш стрімко. Виявилося, що найбільш затребуваними були побутова техніка та косметика.

Далі ми оцінили кількість конкурентів. У продажу косметики їх виявилося менше всього. Вже після цього ми знайшли свою вузьку нішу — оптові продажі еко-косметики. Одним словом, все це — чистий бізнес-інтерес. Справа в тому, що вигідно розвивати саме цей напрямок, а не в тому, що мені цікава косметика

Такий хід міркувань — ще один приклад логіки чоловіка-керівника, який діє впевнено і не оглядається прийняті в суспільстві умовності. Хоча, звичайно, аж ніяк не всі розмірковують подібним чином. В іншому разі питання «Який бізнес відкрити чоловікові?» просто не були б настільки популярними.

Але тим, хто має намір почати свій бізнес, все-таки варто більше уваги приділити перспективності тієї чи іншої сфери і власним нахилам, а не того, наскільки бізнес буде відповідати загальним уявленням про мужність.

Share your thoughts