Батутний центр: бізнес-ідея у сфері сервісу, іноземна, для маленького міста

Бізнес на батутах

Батути, які раніше були частиною розважальних комплексів або одинично встановлювалися на дитячих заходах, переросли в самостійні розважальні центри завдяки австралійському бізнесменові Бренту Гранді.

Одного разу Брент опинився зі своєю донькою в ігровому центрі популярністю в якому користувалася ігрова батутная зона. Однак вона не дозволяла всім бажаючим дітям вдосталь настрибатись, а велика частина гостей і зовсім стояла осторонь, просто тому що їм не вистачало місця.

Заповзятливому австралійцю тут же прийшла чудова бізнес-ідея: створити окремий батутний комплекс для сімейного відпочинку, де настрибатись вдосталь зможуть всі, причому як діти, так і дорослі. Так, перший сімейний розважальний центр Flip Out з’явився в Австралії, в місті Пенрит з населенням всього 11 тисяч осіб.

Брент Гранді майже відразу ж почав продавати франшизу свого бізнесу і за півтора року відкрив в Австралії всього 25 батутных центрів.

Сьогодні розважальні центри подібного формату популярні по всьому світу. Що ж потрібно для того, щоб відкрити батутний комплекс? Велике приміщення, кілька надійних батутів і команда інструкторів. Але, якщо ви націлені на довгострокову перспективу бізнесу, ви повинні розуміти, що орендувати приміщення і поставити 3 батута недостатньо. Не менший зусиль піде на устаткування, організацію роботи та залучення клієнтів, але про все по порядку.

Обладнання комплексу

Місце розташування, яке, як правило, відіграє велику роль для бізнесу, що надає товари або послуги, не настільки важливий для батутного центру в зв’язку з його пропускною здатністю і технікою безпеки. Тим більше що подібні розважальні комплекси відвідують цілеспрямовано: навряд чи хтось вирішить скористатися послугами центру, проходячи повз.

Одним з найважливіших вимог до приміщення є висота стель, яка повинна бути не менше 5 метрів. Що стосується площі, то це залежить від масштабу планів підприємця: які послуги надаватиме центр і скільки батутів планується встановити. Як правило, батутне парки займають площу від 400 кв. м. на Території центру може бути і менше, але потрібно мати на увазі, що тоді менше буде спектр надаваних послуг, отже, і охоплення ринку. Наявність комунікацій, опалення, вентиляція, кондиціювання також необхідні для повноцінного цілорічного функціонування.

Наталія Срібна

керуюча центром батутной акробатики і фітнесу Jump!

Підприємці, які хочуть почати справу, повинні розуміти специфіку бізнесу на батутах. Ми відкривали батутний центр на ентузіазмі, а розуміння правильної організації бізнесу прийшов до нас тільки зараз. З цим стикається, на мій погляд, більшість підприємців, які думають, що відкрити батутний парк дуже просто.

Організація роботи

Розважальний центр такого формату призначений, з одного боку, для розваги, з іншого — для професійного спорту. Щоб забезпечити батутний парк максимальною кількістю відвідувань і отримати найбільшу прибуток, важливо грамотно організувати роботу. Так, в першу половину дня батутную зону можна відвести під професійні тренуваннями, а ввечері, в вихідні та святкові дні комплекс може працювати для разових відвідувань і постійних клієнтів, які придбали абонемент або індивідуальних занять з інструктором.

Батутний парк у форматі сімейно-розважального центру дає перевагу не тільки в широкому колі цільової аудиторії, але і у великому списку надаваних послуг. Так, крім основного напрямку, на одній території батутного центру може розташуватися і сімейне кафе або кафе-піцерія. Це буде доречно і затребуване відвідувачами, і, до того ж, принесе додатковий прибуток.

Супутніми послугами розважального центру, можуть стати проведення фестивалів, днів народження для дітей та спортивних змагань для дорослих.

Головне — життя у центрі повинна бути активною.

Залучення клієнтів

З досвіду австралійського підприємця Брента Гранді можна зробити висновок, що клієнтів реально знайти навіть в невеликому містечку з населенням не більше 10 тисяч чоловік.

Серед «стрибунів» батутного парку, як правило, любителі активного відпочинку — в основному діти, спортсмени-паркуристи, фрістайлери, сноубордисти і лыжебордеры (вид спорту — щось між лижами і сноубордом), тренують координацію і стрибки. Заняття на батутах популярні і як фітнес-тренування, тому що сприяють зниженню ваги. Якщо ви зважитеся відкрити батутний парк, то він буде користуватися попитом і у організацій, які проводять для своїх співробітників тренінги з командоутворення.

Основне завдання в період підготовки до запуску та в перші місяці роботи — це залучення клієнтів через різні канали. Реклама повинна бути в Інтернеті, в місцевих засобах масової інформації, як радіо, так і на телебаченні. Зовнішні банери можуть розміщуватися в пішохідних зонах, жвавих вулицях, в безпосередній близькості від батутного комплексу.

Варто зазначити, що важливою складовою рекламно-маркетингової компанії є система пільг: знижки, купони, акції та клубні картки — приманки, яким будуть раді відвідувачі вашого центру. Їх можна проводити регулярно, питання тільки в вашої фантазії.

Найбільша популярність батутных і різних розважальних центрів спостерігається у вихідні дні, а рекордні показники відвідуваності — під час шкільних канікул.

Специфіка бізнесу

Специфікою бізнесу на батутах є безпека. Цей аспект вимагає великої уваги ще на етапі підготовки та організації батутного парку. Травми можна легко отримати, спіткнувшись на вулиці, не кажучи вже про стрибках у висоту, тому їх потрібно, якщо не виключити, то мінімізувати. Забезпечення максимальної безпеки складається з декількох складових.

По-перше, у вас повинна бути команда професійних інструкторів, компетентних як у загальної фізичної підготовки, так і безпосередньо в стрибках на батуті. В цьому випадку навряд чи підійдуть шкільні викладачі фізкультури, краще звернутися до хай і молодим, але займаються професійним спортом саме в цій області хлопцям.

По-друге, вибір надійного постачальника забезпечить якісним обладнанням.

Павло Лісовець

генеральний директор консалтингової компанії в галузі батутного бізнесу «Liteam»

На даному ринку існує проблема, з якою можуть зіткнутися підприємці-початківці, а саме низька компетенція постачальників обладнання. Часто продажем батутів та супутніх товарів займаються люди, що не мають необхідних знань і досвіду. Таке співробітництво може привести не тільки до фінансових втрат, але й до високого рівня травм серед клієнтів батутного центру. Почасти тому, спостерігається тенденція до зростання травматизму на батутах.

По-третє, правильна організація батутных зон, яку потрібно враховувати під час планування залу. Професійних спортсменів і любителів краще розмежувати територіально або за часом відвідування, щоб вони не тільки не заважали один одному, але і випадково не травмували.

І ще одна важлива деталь. Необхідно забезпечити бізнес документами, що дозволяють грамотно нести відповідальність за безпеку відвідувачів: договір на надання послуг, техніка безпеки, журнал інструктажу, дозволу від батьків неповнолітніх.

Відкриваючи батутний центр, потрібно повністю усвідомлювати, що відповідальність за безпеку відвідувачів лежить на підприємця. На практиці відомі реальні випадки порушення кримінальних справ на власників батутных центрів.

Конкуренція

Не варто відразу відмовлятися від ідеї відкриття батутного парку, якщо ви дізналися, що у вашому місті вже є подібний центр. Цей факт може зіграти вам на руку, адже ваші конкуренти вже підігріли для вас аудиторію, розповіли людям про новий вид розваг. Вам же в даному випадку залишається переманити клієнтів за рахунок якості.

Наталія Срібна

керуюча центром батутной акробатики і фітнесу Jump!

Порівнюючи з минулим роком, можна сказати, що кількість батутных центрів відчутно збільшилася, відповідно, зросла і конкуренція на ринку.

Інвестиції

Бізнес на батутном комплексі не підійде підприємцям, які бажають відкрити свою справу з мінімальними вкладеннями.

Розмір необхідного стартового капіталу залежить від масштабу ваших планів. Перші витрати будуть включати ремонт приміщення, устаткування і допоміжний інвентар, технічне оснащення і рекламу. За приблизними фінансових розрахунків для батутного парку в 300 кв. м. з обладнанням потрібно вкласти близько 1,5 млн. Термін окупності бізнесу, за словами Наталія Срібної, не менше 2 років.

В щомісячні витрати входять орендні платежі, фонд оплати праці і підтримка реклами.

Не варто забувати і те, що бізнес на батутах, як і фітнес-індустрія, — сезонна. Найбільша активність припадає на холодну пору року. У літній період для молодих людей і сімей більше цікаві прогулянки або активних відпочинок на природі.

Розважальний батутний центр — відносно нова і перспективна бізнес-ідея. Проте, людині, що вирішила її реалізувати, доведеться докласти чимало зусиль для успіху.

Share your thoughts